Objective: This study has been carried out to evaluate the effects of screen based activities on hamstring muscle length, reaction time and body mass index in adolesans. Methods: This study was performed on sixty seven students who have not diagnosis of acute and chronic musculoskeletal system disease. All students were asked for sociodemographic characteristics and exposure time and they was measured by asking how many hours respondents spent daily information and communication technology, use of computer, playing digital games, use of phone, TV viewing and weekly use of internet. In addition straight leg raising for hamstring muscle length and nelson hand reaction test for reaction time was performed. Results: This study was performed with 67 students and the mean age of subjects was 16 ± 1.1. In 48.6% of students who were using the 14-41 hours internet and 66.6% of students who were using the 42 hours internet was observed in muscle shortening. When the body mass index results were assessed, it was determined that 64% of students who do not play game every day is normal, 5 of 9 students who play less than 1 hour is lower and 4 students is normal. However, 2 of the 3 students who play more than 5 hour’s digital game were noted as obese. Between the reaction time of students and duration of computer use was no relationship (p>0.05). Conclusion: It was found that increase in weekly use of internet duration increases the percentage of students who has shortness of the hamstring muscle. In addition students who play more than 5 hours per day were found to be very high risk of developing obesity. Additionally there was linear relationship between digital game playing and bady mass index
Adolescence period hamstring muscle length reaction time screen based activitie
Amaç: Bu çalışma adolesan dönemde ekrana bağlı aktivitelerin hamstring kas uzunluğu, reaksiyon zamanı ve vücut kitle indeksi üzerine etkisini araştırmak amacıyla planlanmıştır. Yöntemler: Çalışmaya vücudun herhangi bir yerinde kas-iskelet sistemine ait akut ve kronik hastalık öyküsü olmayan 67 öğrenci alındı. Öğrencilerin sosyo-demografik özellikleri, bilişim ve iletişim teknoloji kullanım süreleri ve günlük bilgisayar kullanımı, günlük digital oyun oynama, günlük telefon kullanma, günlük televizyon izleme ve haftalık internet kullanım süreleri sorgulandı. Ayrıca hamstring kas uzunluğu için düz bacak kaldırma testi, reaksiyon zamanı için nelson el reaksiyon testi yapıldı. Bulgular: Çalışma 67 öğrenci ile yapıldı ve bu öğrencilerin yaş ortalamaları 16 ± 1,1 dır. Haftalık 1-13 saat internet kullanan öğrencilerin %48,6, 14-41 saat internet kullanan öğrencilerin %33 ve 42 saat internet kullanan öğrencilerin %66,6’sında hamstring kısalığı görülmüştür. Vücut kitle indeksi sonuçları değerlendirildiğinde, her gün oyun oynamayan öğrencilerin %64 normal iken,1 saatten az oyun oynayan 9 öğrenciden 5’inin düşük ve 4’ünün ise normal olduğu gözlenmiştir. 2-3 saat veya 4-5 saat oyun oynayan öğrencilerin tamamının vücut kitle indeksi normal bulunmuştur. Ancak 5 saatten fazla dijital oyun oynayan 3 öğrenciden 2’sinin obezitesinin olduğu kaydedilmiştir. Öğrencilerin reaksiyon zamanı ile bilgisayar kullanım süreleri arasında bir ilişki saptanmamıştır (p>0,05). Sonuç: Haftalık internet kullanım süresi arttıkça hamstring kısalığı görülen öğrenci yüzdesinin arttığı saptanmıştır. Ayrıca günlük 5 saatten fazla oyun oynayan öğrencilerde obezite gelişme riskinin çok yüksek olduğu tespit edilmiştir ve dijital oyun oynama süreleri ile vücut kitle indeksi arasında doğrusal bir ilişki bulunmuştur
Adolesan dönem hamstring kas uzunluğu reaksiyon zamanı ekrana bağlı aktiviteler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 28 Sayı: 1 |