Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Mesleksel Değerler ve Etik Eğitimi (1997-2019)

Yıl 2022, Cilt: 36 Sayı: 1, 87 - 98, 30.04.2022

Öz

Tıp fakültelerinden, sağlık alanına ve toplum sağlığının gelişimine katkı sunma sorumluluğunu alan, sağlık hakkını, mesleksel değerleri savunan hekimler yetiştirmesi beklenmektedir. Bu kapsamda ele alındığında, mezuniyet öncesi tıp eğitiminde öğrencilere, mesleksel değerler ve tıbbi etik ile ilgili hedeflerin kazandırılması önemlidir. Dokuz Eylül Üniversitesi (DEÜ) Tıp Fakültesi 1996’da, mezuniyet öncesi tıp eğitimi programında köklü bir değişiklik yaparak aktif eğitim sistemine geçiş kararı almıştır. Aktif eğitime geçişle birlikte fakültede Mesleksel Değerler ve Etik (MDE) eğitimi geliştirilmiş, bilimsel dayanaklar, kılavuzlar, geri bildirimler ışığında güncellenerek sürdürülmüştür. Bu eğitimlerde öğrencilerin mesleksel değerleri öğrenmesi ve içselleştirmesi, meslek yaşamında karşılaşacakları etik sorunları tanıması, sorunun tıbbi, sosyal ve yasal boyutlarını da dikkate alarak çözüm seçeneklerini değerlendirmesi ve iyi hekimlik değerlerini koruyan kararlar verebilme yetkinliğini kazanması hedeflenmiştir. MDE eğitiminin hedefleri mezuniyet öncesi tıp eğitiminin tüm yıllarına entegre edilmiştir. Bu yazının amacı DEÜ Tıp Fakültesi’nin aktif eğitime geçişi ile birlikte geliştirilen ve 2019 yılına dek yürütülen Mesleksel Değerler ve Etik Eğitiminin tanıtımını yapmaktır.

Kaynakça

  • 1. Sayek İ, Turan S, Baykan Z, Batı H, Demirören M. Türkiye Sosyal Güvenilir (Hesap Verebilir) Tıp Fakültesi Belirleyicileri Ulusal Belgesi. Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme Ve Akreditasyon Derneği Sosyal Güvenirlik Çalışma Grubu, Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD), 2019.
  • 2. Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları, Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme Ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD), 2021.
  • 3. Shamim, M.S., Torda, A., Baig, L.A. et al. Systematic development and refinement of a contextually relevant strategy for undergraduate medical ethics education: a qualitative study. BMC Med Educ 21, 9 (2021). https://doi.org/10.1186/s12909-020-02425-6
  • 4. Demirel Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. 4.baskı. PEGEM Yayıncılık, Ankara 2022.
  • 5. Consensus statement – Teaching medical ethics and law within medical education: A model for the UK core curriculum. J Med Ethics. 1998; 24:188–92.
  • 6. Brooks L, Bell D. Teaching, learning and assessment of medical ethics at the UK medical schools. J Med Ethics. 2017;43:606–612. doi:10.1136/medethics-2015-103189
  • 7. Aldughaither SK, Almazyiad MA, Alsultan SA, et al. Student perspectives on a course on medical ethics in Saudi Arabia. Journal of Taibah University Medical Sciences. 2012; 7(2): 113-117.
  • 8. Leo T, Eagen K. Professional education, the medical student response. Perspectives in Biology and Medicine. 2008; 15(4): 508-516.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Ahmet Can Bilgin Bu kişi benim 0000-0002-6087-9358

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

Vancouver Bilgin AC. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Mesleksel Değerler ve Etik Eğitimi (1997-2019). DEU Tıp Derg. 2022;36(1):87-98.