Yaşar Kemal’in Ağrıdağı Efsanesi romanında, mitolojik eserlerin kurgularında rastlanan arketiplerden ve mitik sembollerden, roman sanatı sınırları dâhilinde, olabildiğince yararlanılmıştır. Bu yazıda Ağrıdağı Efsanesi romanının olay örgüsündeki “arketipsel evreler, mitik semboller, monomitos zaman örgüsü, tezler ve ideolojik alt yapı” edebi anlatıları birer mitik eser olarak ele alan Arketipsel Eleştiri bağlamında incelenecek; romandaki merkezi kişilerin eylemleri ile Promete’in ateşi çalması ve Ödip Kompleksi gibi mitik davranış kalıplarının aralarındaki farklar ele alınacaktır
Yaşar Kemal Ağrıdağı Efsanesi Roman Arketipsel Eleştiri Sembol
Yaşar Kemal has benefited as much as from archetypal and mythic symbols in his novel named Ağrıdağı Efsanesi within the boundaries of the novel art. In this article we examined the novel named Ağrıdağı Efsanesi in the context of archetypal criticism looking at plots, story contacts, theses, ideological background, monomitos time plot and actions. Archetypal criticism treats the literary narratives as work as a myth. We will compare the actions of center contacts of novel with the mythic behavior molds of fire thief Prometheus and Oedipus complex
Yaşar Kemal Ağrıdağı Efsanesi Novel Archetypal Criticism Symbol
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)