Eğitim ile siyasal davranış arasında güçlü bir ilişkinin bulunduğu yönündeki tespit bilim çevreleri arasında genel kabul görmüştür. Eğitim düzeyi yükseldikçe bireylerin siyasete olan ilgisi artmakta, siyasal etkinlik duygusu güçlenmekte ve bunun sonucunda bireyler, devletin karar ve eylemlerine yönelik farklı düzeylerde siyasal katılımda bulunmaktadırlar. Bu ilişkiden yola çıkarak, çalışmada, eğitimin siyasal davranış üzerindeki etkisini öğrenmek üzere aynı öğrencilerin birinci sınıf ile dördüncü sınıf arasındaki katılım farkına ve katılımda değişkenlerin rolüne bakılmıştır. Bu çalışmada, veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada cross tablo analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin siyasal davranışları “seçim faaliyetlerine katılım”, “toplantı ve mitinge katılım” ve “gösteri ve yürüyüşe katılım” başlıkları altında incelenmiştir. Genel bir gözlem olarak, birinci sınıftan dördüncü sınıfa gelindiğinde öğrencilerin siyasal katılımlarında belirgin bir artışın gerçekleştiği tespit edilmiştir
Üniversite eğitimi üniversite gençliği siyasal davranış Kamu Yönetimi Bölümü Harran Üniversitesi
It is generally accepted by the scientific circles that there is a strong correlation between education and political behavior. While the education level increases, the interest of individuals for politics increases accordingly and their impulse towards political participation gets stronger as well. As a result of this, individuals tend to participate politically on different levels against the actions and decisions of the government. With reference to this correlation, in order to see the impact of education on political behavior, we compared and studied the political participation levels of the very same students in the first and fourth year of the university and the role of the variables in political participation. In this study, data were gathered through questionnaire technique. We used cross table analysis in the research. Political behaviors of the students were evaluated under the following titles: “participation in election activities”, “participation in meetings and rallies”, participation in demonstrations and protest marches”. As a general observation, there is a significant level of increase on political participation of the students from 1st year through 4th year
University Education University Youth Political Behavior Department of Public Administration Harran University.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 13 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)