8-9 yaş çocuğu olan annelerin Covid-19 salgını sürecinde deneyimledikleri
bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
yürütülen bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomoloji yaklaşımı
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, kartopu örneklemesi yöntemiyle
belirlenmiş olup Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde yaşayan ve çeşitli
sosyoekonomik statüsünde yer alan, 8-9 yaş çocuğuna sahip 11 anneden
oluşmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla
toplanmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmada katılımcıların dijital
okuryazarlık konusunda bilgi sahibi oldukları, uzaktan eğitim sürecinde bilgi ve
iletişim teknolojilerine yönelik bakış açılarının olumlu yönde olduğu ve dijital
teknolojilerinin eğitime ve bilgiye erişime ulaşmada olumlu katkılar sağladığı
ancak uzaktan eğitim sürecinin eşitsizliklere yol açtığı, çocukların dikkat
eksikliğine zemin hazırladığı, çocukların derse bağlanma sorunları yaşadıkları,
çalışan annelerin çocukları destek olamadıkları, hem annelerin hem de
çocukların uzaktan eğitim sürecinden fiziksel ve psikolojik açıdan olumsuz
yönde etkilendikleri sonuçlarına ulaşılmış olup bu sonuçlarla ilgili birtakım
öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |