İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimdeki Çocukların Hakları ve Etik Yaklaşımlar

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 3, 33 - 48, 30.03.2022

Öz

Çocuklarla çalışan her öğretmen gibi okul öncesi öğretmenleri sorumlu
oldukları sınıfı yöneten, öğrencilerine öncü olan, onların kendilerini ifade
etmelerine imkân tanıyan, veliler ile sürekli iletişim halinde olan kişilerdir.
Çocukların sınıftaki yaşıtlarıyla iletişim kurabilmesi, oyun oynayabilmesi,
kendini uygun şekilde ifade edebilmesi ve en nihayetinde kendini
gerçekleştirebilmesi için okul öncesi öğretmenlerinin çocuk hakları
farkındalığına sahip olması gerekmektedir. Çocuk haklarının erken yaşta
öğrenilip, hayata geçirilmesinde rol oynayan öğretmenlerin düşünme şekli,
algıları, tutumları, davranışları öğrencinin kazanacağı davranışları da
şekillendirmektedir. Öğretmenler görevlerini yerine getirmeye çalışırken çeşitli
sebeplerle etik ilkelerle çeliştikleri durumlar yaşayabilmektedir. Bu nedenle,
öğretmenlerin mesleğin gerektirdiği bir şekilde, etik açıdan uygun davranışlar
sergilemeleri büyük bir önem taşımaktadır. Literatür taraması şeklinde
gerçekleştirilen çalışmada çocuk kavramı ve tarihsel süreci, çocuk haklarının
gelişimi, okul öncesi eğitim ve etik kavramlarına yer verilmiş, literatürde konu
ile ilgili yapılan araştırmalar incelenmiş ve çeşitli öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Müge Tamkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tamkan, M. (2022). Okul Öncesi Eğitimdeki Çocukların Hakları ve Etik Yaklaşımlar. Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi, 2(3), 33-48.