This paper focuses on information packaging in Turkish. In the realization of information packing, language may employ distinct components of language which areof themselves operative in the structuring of information structure. Informationpackaging is the structuring of a sentence by syntactic, prosodic, or morphologicalmeans that arise from the need to meet the communative demands of a particularcontex or discourse. Syntax and phonology, by means of word order and prosody,are both responsible for the realization of the information structure units. In particular information packaging indicates how information conveyed by linguisticmeans fits into the contex or discourse. This research is based on 80 students whowere learning Turkish as a second language at TÖMER. The article examines thestudents’ awareness of information packaging in different levels of Turkish. Datawas gathered through a survey that tested the students’ knowledge of scope in –mIand wh-questions
Dictionary of Current Turkish Teaching Turkish as a Foreign Langugae Categorization Subcategorization Theta Role Theory
Bu çalışma Türkçede bilgi yapısını temel almaktadır. Bilgi yapısı, bağlam veyasöylemde iletişim gereksinimlerini karşılamak amacı ile tümce yapılarındakisözdizimsel, bürünsel ve biçimbilimsel anlamdaki tümce yapılarıdır. Bir başka deyişle, bağlam ya da söylem içerisine bilginin nasıl yerleştirildiği ile ilgilidir.Söylem bağlamı değiştikçe konuşucuların bilgiyi yapılandırma biçimi de bunauygun değişmektedir. Tümcedeki bilginin her ayrı yapılandırılışıyla konuşucular,dinleyicilerini bilginin nasıl alınıp yerleştirileceği ile ilgili bilgilendirir. Bilgi yapısıbiçimsel ve kullanımsal süreçlerin beraber ve etkileşimsel olarak işlediği ve biçimsel ürünlerin kullanımsal etkenler bağlamında yorumlandığı kullanımsal birsüreçtir. TÖMER’de Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen seksen öğrenciye sormaca uygulanmıştır. Sormacanın içeriği –mI soru ekinin açısı, ne- soruları ve odakbelirleyicilerinden (da, bile, yalnızca) oluşmaktadır. Temel, orta ve yüksek olmaküzere tüm kurlara sormaca uygulanmıştır. Bu çalışmanın amacı sormaca yoluylatoplanan veriye bakıp Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin Türkçedeki bilgiyapısı hakkında farkındalıklarının olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu çalışmanınsınırlılıklarından dolayı veri sonuçlarına göre gelecekte bu konu ile ilgili yapılacakbaşka çalışmalara katkı sunmaktır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 |