The usage of audiovisual materials has increased the effectiveness of existing senseorgans in Foreign Language Teaching. Therefore, it simplifies and speeds up thelanguage acquisition. How to use the audiovisual materials in teaching Turkish toforeigners has been a recent discussion. In this research, it has been found out thatthe usage of audiovisual materials in Teaching Turkish to foreigners, which arebeing used widely in language teaching, has been studied clearly in terms ofmethodologies. This article clarifies the methods of audiovisual materials usageand shows how to apply these methods effectively to Turkish Language Teachers
Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısı ile öğrenimi kolaylaştırmakta ve hızlandırmaktadır. Yabancılara Türkçe öğretiminde görsel ve işitsel araçların nasıl kullanılması gerektiği güncel bir tartışma konusudur. Eğitimde yaygın kullanılan görsel veişitsel araçlar incelenerek bu araçların yabancılara Türkçe öğretiminde kullanımıbir sistem çerçevesinde incelenmiştir. Bu makale yabancı dil olarak Türkçeöğretenler için görsel ve işitsel araçların kullanım yöntemlerini ve bu yöntemleri enverimli şekilde nasıl kullanılabileceklerini açıklamaktadır
görsel ve işitsel araçlar yabancılara Türkçe öğretimi yöntem
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 |