In this study, syntactic errors of 205 Turkish students learning French at basic and intermediate levels at Ankara University TÖMER Turkish and Foreign Languages Research and Application Center and the reasons for these errors are analyzed through error analysis technique. Data were obtained from the grammar and writing final exam papers of the students. According to the types of errors, the errors are classified into 8 fundamental groups, which were also classified into sub-groups among themselves. The most common error type was missing element. At the end of the study, Mann-White U test was used to examine whether there was a meaningful difference between error types and the quantity of errors made at Basic and advanced levels and it was noted that there were no significant difference between the two levels.
Bu çalışmada, Ankara Üniversitesi Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi TÖMER’de Temel ve Yüksek düzeyde Fransızca öğrenen 205 Türk kursiyerin yaptığı sözdizimsel yanlışlar, yanlış çözümlemesi yöntemiyle çözümlenmiş ve yanlış nedenleri araştırılmıştır. Veriler kursiyerlerin dilbilgisi ve yazılı anlatım final sınavı kağıtları incelenerek elde edilmiştir. Saptanan sözdizimsel yanlışlar, yanlış türlerine göre sekiz ana grupta toplanmış, bu ana gruplar da kendi içlerinde ayrıca alt gruplara ayrılmıştır. Sözdizimsel yanlışlar içinde en sık rastlanan yanlış türünün eksik üye kullanımına ilişkin yanlışlar olduğu görülmüştür. Çalışmanın sonunda, temel ve yüksek düzeyde yapılan yanlış türleri ve sayıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığının araştırılması amacıyla MannWhitney U Testi uygulanmıştır ve her iki grup arasında yapılan yanlışlar açısından anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 168 Sayı: 2 |