Semantics, the study of the meaning of words, is the sum of the basic elements offour skills, namely, reading, writing, speaking and listening effectively. The knowledge of vocabulary words in lexico-semantics, on the other hand, is essentialin every grade level, subject area and assessment for every student. In order toimprove students’ efficiency in the realm of learning and utilizing them in appropriate instances, we must give them means to decode unfamiliar words throughsuch elements called “affixes” and “roots”. Based on theories of Constructivismand Bloom's Taxonomy, and in the context of teaching all components of a languageand arts curriculum, teaching such common roots and affixes is an effective strategy that would secure them a rich vocabulary. This article will call attention to analternative dimension to traditional vocabulary teaching based on giving definitions of words or eliciting or deducing meaning from context. According to thismethodology, first an awareness is given to students that the English words areessentially borrowings from other languages mostly with Latin or Greek origins(roots) formed by additions to them by parts (affixes) attached to their front andend. So by guessing the meaning of unknown words by such elements, learners areassumed to grasp the idea of the whole word. This article will serve as an
Anlambilim (Semantik) alanı, sözcüklerin anlamlarını inceleyen bir bilimdir. Dilöğretimindeki dört temel unsurlardan olan “okuma”, “yazma”, “dinleme”,“konuşma” becerilerinin geliştirilmesinde anlambilim verilerinden öncelikleyararlanılır. Anlambilim’in “sözcük yapısı” alt bölümünde her öğrencinin kazanması gereken “sözcükleri tanıma” ve “kullanma” beceri düzeyine ilişkin değerlendirmede ulaşılmış olan sözcük bilgisi düzeyi en büyük önemi taşır. Bu yüzdenöğrencilerin yeni sözcükler ediniminde, söz konusu sözcüklerin yapılarını oluşturan“ekler” ve “kökleri” tanıması fevkalade başarılı ve etkin bir yöntemdir.“Yapısalcılık ve Bloom’un “Taksonomi” kuramları esas alınarak ve dil öğretimimüfredatı kapsamında öğrencilerin hedef dildeki en yaygın sözcüklerin köklerini,bunların eklerle oluşan türevlerini yani sözcük kökleri ve yapı eklerini öğrenmeleri,temel sözcük dağarcıklarını geliştirmede uygulanacak en etkili bir strateji olacaktır. Bu yaklaşım geleneksel olarak öğrencilerin metin okuyarak bilinmeyen sözcüklerin anlamlarını “bağlamdan çıkarım” yöntemiyle tahmin etmelerine bir alternatifgetirmektedir. İngilizce öğrencileri, ek ve kökleri öğrenmek suretiyle sözcüklerianaliz ederek, önce bunların yapısal bir köke sahip oldukları ve bu köklerinbaşlarına ve sonlarına konulan eklerle yeni anlamlı sözcükler oluşturulduğu bilinci kazandırılmaktadır. Daha once tanımadığı sözcüklerin anlamlarını bu kodlarladeşifre ederek çözebilen öğrenci yeni sözcüğü bilinçli bir şekilde kavrayabilmektedir. Okuyacağınız yazıda, anlambilim ve kökenbilim alanlarının bu konudaki verileri birleştirilerek İngilizce öğrenen ve öğretenlere sözcük dağarcığı edinimindepratik bir yaklaşım sunulmaktadır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 161 |