Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İtalyanca’da harfitarif öğretiminde en sık rastlanılan sorunlar

Yıl 2012, Sayı: 158, 62 - 75, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000180

Öz

İtalyan dili ve gramerinin ilk ve en önemli konularından biri harfitariftir.Harfitarifler İtalyanca sözcüklerle birlikte mutlaka kullanılması gereken zorunlusözcüklerdir, hatta İtalyancada bir ismi öğrenmek onu harfitarifi ile öğrenmeyigerektirmektedir. Harfitarif nedir?Kullanım yerleri nelerdir? Bu yazıda önceliklelatin kökenli bir dil olan İtalyancada yer alan harfitarifin ne anlama geldiğindenyola çıkılarak, belirtili ve belirtisiz harfitarif kullanımına değinilmiş, bu iki harfitarif çeşidinin kullanım yerleri, kuralları, ismin cinsine ve sayısına nasıl uyum gösterdiği anlatılmıştır. Harfitarif kullanımının anlamsal açıdan değerine örneklerlebakılarak, belirtili harfitarif ile belirtisiz harfitarif arasındaki farklılıklar da ortayakonulmuştur. Son olarak ise anadili Türkçe olan öğrencilerin özellikle harfitarifkonusunu öğrenirken ne gibi zorluklarla karşılaştıkları, yaptıkları genel hatalaranlatılmaya çalışılmıştır. Konunun öğretilmesinde uygulanabilecek alıştırmalar veyöntemler de kısaca belirtilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • BATTAGLIA, Salvatore. Pernicone, V. (1951). La Grammatica italiana. Torino: Loescher Editore.
  • BERRUTO, Gaetano. (1997). Corso elementare di linguistica generale. Torino: Utet Libreria Edizioni
  • MEZZADRI, Marco. (1996). Grammatica essenziale della lingua italianacon esercizi. Perugia: Edizioni Guerra.
  • MORETTI, Giovanni Battista. (1994). L’Italiano come seconda lingua. Volume I. Perugia: Guerra Edizioni.
  • ÖNCEL, Süheyla. (1981). İtalyan Dili Grameri. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • ÖNCEL, Süheyla. (1993). İtalyan Dili Grameri. 4. Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.

THE USE OF ARTICLE IN ITALIAN LANGUAGE AND THE COMMON PROBLEMS SEEN IN TEACHING THE ARTICLES

Yıl 2012, Sayı: 158, 62 - 75, 01.12.2012
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000180

Öz

One of the first and the most important subjects of Italian language and grammaris the article. The articles are little words that must always be used with the names;to learn the names in Italian it’s absolutely necessary also to learn the articles withthem. What is an article? Where do we use them? In this research it’s possible tofind the common uses of the articles, the rules of the articles, the use of determinateand indeterminate articles, the harmony of the number and the gender of the wordsin Italian language. Also within some examples it’s possible to find also the differences between the uses of the two articles: the determinate and indeterminate one.As a conclusion, are explained the difficulties in teaching the articles, the simpleways and methods to teach the subject to the students of turkish native language

Kaynakça

  • BATTAGLIA, Salvatore. Pernicone, V. (1951). La Grammatica italiana. Torino: Loescher Editore.
  • BERRUTO, Gaetano. (1997). Corso elementare di linguistica generale. Torino: Utet Libreria Edizioni
  • MEZZADRI, Marco. (1996). Grammatica essenziale della lingua italianacon esercizi. Perugia: Edizioni Guerra.
  • MORETTI, Giovanni Battista. (1994). L’Italiano come seconda lingua. Volume I. Perugia: Guerra Edizioni.
  • ÖNCEL, Süheyla. (1981). İtalyan Dili Grameri. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • ÖNCEL, Süheyla. (1993). İtalyan Dili Grameri. 4. Baskı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Balamir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 158

Kaynak Göster

APA Balamir, E. (2012). THE USE OF ARTICLE IN ITALIAN LANGUAGE AND THE COMMON PROBLEMS SEEN IN TEACHING THE ARTICLES. Dil Dergisi(158), 62-75. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000180