The communicative-pragmatic approach is a sine qua non as a paradigm in language teaching, which encompasses unchallenged and quite different teaching methods and techniques within itself while preserving its timeliness. Nowadays, the question, which emphasizes the application phase of the approach, is "Communicative, but how?". This question calls forth the necessity to put forward the teacher roles, behaviours, teacher-learner and learner-learner communication. Taking this into account, the present study deals with the above mentioned subparadigms within the application phase of the communicative-pragmatic approach.
foreign language teaching, the communicative-pragmatic approach, teacher roles, teacher-learner communication
İletişimsel faydacı yaklaşım dil eğitiminde halen güncelliğini koruyabilen, tartışmasız ve oldukça farklı öğretim yöntem ve tekniklerini bünyesinde barındıran birparadigmadır. Artık söz konusu olan “iletişimsel, ama nasıl?” şeklinde, iletişimselyaklaşımın uygulama aşamasının önemine dikkat çeken tarzdadır. Bu soru; öğretmen rollerini, davranışlarını ve sınıf içi öğretmen-öğrenen ve öğrenen-öğreneniletişimini açıkça tartışarak ortaya koyma gerekliliğini hissettirmiştir. Böylece bumakalede sözü geçen başlıklar altında iletişimsel faydacı yaklaşımın uygulamaboyutundaki alt paradigmaları incelenmiştir
yabancı dil eğitimi, iletişimsel faydacı yaklaşım, öğretmen rolleri, öğretmen-öğrenci iletişimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Bilim |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Kabul Tarihi | |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2011, Sayı 154 |