Yirmi birinci yüzyıla damgasını vuran bilgi ve iletişim teknolojileri, yeni bir toplumsal dönüşüme yani “Bilgi Toplumu”na zemin oluşturmaktadır. Bilgi toplumunadönüşüm sürecinde ulusal ekonomiler de giderek bilgiye dayalı ekonomiler halinegelmekte, bilginin daha ileri bir sosyal ve iktisadi gelişme için yaratıldığı, yayıldığıve kullanıldığı bir yapılanma ön plana çıkmaktadır. Bu yapılanma sürecinde artan içve dış rekabet; eğitim alanında da kendini hissettirmekte, kamusal ve özel tüm eğitimkurumları ellerindeki her türlü ekonomik kaynağı öğrencilerinin performanslarınımaksimum düzeye çıkartacak şekilde rasyonel kullanma zorunluluğu yaşamaktadırlar. Bu yönüyle, topluma karşı ağır sosyal sorumlulukları da olan üniversitelerdeöğrenci performansını etkileyen faktörlerin neler olduğunun belirlenmesi, bunlarınbaşarıyı ne yönde, ne kadar? etkilediklerinin araştırılması ve buradan elde edileceksonuçlara göre uygun unsurların geliştirilerek ya da yeniden şekillendirilerek eğitimve öğretimde etkinlik artışının sağlanması önem kazanmaktadır. Bu çalışmada, Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Türkçe Hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme başarılarını etkileyen faktörlerin neler olduğu? bu faktörlerinbaşarıyı ne kadar, ne yönde? etkiledikleri araştırılmaya çalışılmıştır. Çalışmadaöğrencilerin dil öğrenme başarıları bağımlı, iki sonuçlu kategorik değişken olarakdüşünülmüş ve bunu etkileyebilecek çok sayıdaki nitel ve nicel değişkenin etkileriçok değişkenli istatistiksel analizler yardımıyla incelenmiştir
Kırgızistan dil öğretimi dil öğrenme başarısını etkileyen faktörler
You need to Information and communication technologies which have marked thetwenty-first century provide a foundation to a new social reformation, that is, information society. In the process of transformation into an information society, national economies become increasingly knowledge-based economy, a further social andeconomical development of information where knowledge spread, used and createdfor, come to the fore. In this process, the increasing domestic and foreign competition also felt in the field of education, all public and private educational institutionshave rational obligation to use all their economical resources for maximizing theirstudents’ performances. In this regard, determining what are the factors affect students’ performances in universities which have heavy responsibilities towards society, searching how much and in what way these factors affect success and increasing the effectiveness of education and training provision by developing or reshaping the appropriate elements according to the results obtained here, come intoprominence.In this study, it is aimed to search what are the factors affect the success of languagelearning of the preparation class students of Kyrgyzstan Turkey Manas University,in what way and how these factors affect the success. According to this, students’language learning success considered as dependent, binary categorical variablesand the qualitative and quantitative effects that could affect this success were analyzed by multivariable statistical analysis
Kyrgyzstan language teaching factors affecting the language learningsuccess
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 149 |