This research examined the relationship among State-Trait Anxiety, ForeignLanguage Anxiety and Test Anxiety in a Turkish EFL setting. State-Trait AnxietyInventory (STAI), Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and TestAnxiety Inventory (TAI) were administered to preparatory English class students(n=435) in a state university in Turkey. Results revealed high and significant correlations among STAI, FLCAS and TAI responses of students. Comments and implications for future research were discussed
state anxiety trait anxiety foreign language anxiety test anxiety appraisals of threat face
Bu araştırmada Türkiye’deki bir yabancı dil olarak İngilizce öğretimi bağlamındaki Durumluluk-Süreklilik Kaygı, Yabancı Dil Kaygısı ve Sınav Kaygısı arasındakiilişki incelenmiştir. Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin İngilizce hazırlık sınıfıöğrencilerine (n=435), Durumluluk-Süreklilik Kaygı Envanteri (STAI), Yabancı DilSınıf Kaygısı Ölçeği (FLCAS) ve Sınav Kaygısı Envanteri (TAI) uygulanmıştır.Sonuçlar öğrencilerin STAI, FLCAS ve TAI anketlerine verdikleri cevaplar arasında yüksek ve kayda değer bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular ve gelecek çalışmalara yönelik tavsiyeler sonuç bölümünde tartışılmıştır
durumluluk kaygı süreklilik kaygı yabancı dil kaygısı sınavkaygısı tehdit algılaması özgörüm
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 148 |