Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PREPARING AND APPLICATION EXAMINATIONS IN TEACHING TURKISH AS FOREIGN LANGUAGE

Yıl 2008, Sayı: 139, 36 - 47, 01.03.2008

Öz

Examinations and examination process in education and teaching are asimportant as teaching programming and its implementation, and method choosing.In the situations where Turkish is taught as a foreign language the problems facedwith in the preparation and implementation of examinations at times cause to resultin failure in examination process, and to fall far from the reliability in the implementation of the examination. And very often there is a discordance problembetween teaching program and examinations. In this research, the reduction ofcomplications faced with in examination process to minimum level, and requisitemeasures for the objective examinations will be explained. The Common EuropeanFramework of Reference for Languages is to be main source for this work

Kaynakça

  • Bachman, L. F. 1990 Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press.
  • McNamara, T. 2000. Language Testing. Oxford University Press.
  • Milanovic, M. 2002. Common European Framework of Reference for Languages.
  • Languages Examining and Test Development. Language Policy Division. Strasbourg.
  • Council for Cultural Comitee, 2001. Common European Framework of Reference for
  • Languages, Learning, Teaching, Assesment. Cambridge University Press.
  • Schiess, R. 2001. Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen für Sprachen, Langenscheidt.
  • Weigle, S.C. 2002. Assessing Writing. Cambridge Language Assessment Series. Cambridge University Press.

TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE SINAVLARIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASI

Yıl 2008, Sayı: 139, 36 - 47, 01.03.2008

Öz

Eğitim ve öğretimde sınavlar ve sınav süreci, öğretimin programlanması, uygulanması ve yöntem seçimi kadar önemlidir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiğiortamlarda sınavların hazırlanması ve uygulanmasında yaşanan sorunlar kimizaman sınav sürecinin başarısızlıkla sonuçlanması ve uygulanan sınavın güvenilirlikten çıkmasına neden olmaktadır. Çoğu zaman da öğretim programı ile sınavlarınuyuşmama sorunu bulunmaktadır. Bu araştırmada, sınav sürecinde yaşanan olumsuzlukların asgari düzeye indirilmesi, sınavların nesnel olması için atılmasıgereken adımların neler olması gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır. Avrupa KonseyiYabancı Diller Ortak Başvuru Metni’ndeki sınavlarla ilgili bölüm bu çalışmayakaynak oluşturmuştur

Kaynakça

  • Bachman, L. F. 1990 Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford University Press.
  • McNamara, T. 2000. Language Testing. Oxford University Press.
  • Milanovic, M. 2002. Common European Framework of Reference for Languages.
  • Languages Examining and Test Development. Language Policy Division. Strasbourg.
  • Council for Cultural Comitee, 2001. Common European Framework of Reference for
  • Languages, Learning, Teaching, Assesment. Cambridge University Press.
  • Schiess, R. 2001. Gemeinsamer europaischer Referenzrahmen für Sprachen, Langenscheidt.
  • Weigle, S.C. 2002. Assessing Writing. Cambridge Language Assessment Series. Cambridge University Press.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dursun Köse Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 139

Kaynak Göster

APA Köse, D. (2008). TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE SINAVLARIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASI. Dil Dergisi(139), 36-47.