Examinations and examination process in education and teaching are asimportant as teaching programming and its implementation, and method choosing.In the situations where Turkish is taught as a foreign language the problems facedwith in the preparation and implementation of examinations at times cause to resultin failure in examination process, and to fall far from the reliability in the implementation of the examination. And very often there is a discordance problembetween teaching program and examinations. In this research, the reduction ofcomplications faced with in examination process to minimum level, and requisitemeasures for the objective examinations will be explained. The Common EuropeanFramework of Reference for Languages is to be main source for this work
Eğitim ve öğretimde sınavlar ve sınav süreci, öğretimin programlanması, uygulanması ve yöntem seçimi kadar önemlidir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiğiortamlarda sınavların hazırlanması ve uygulanmasında yaşanan sorunlar kimizaman sınav sürecinin başarısızlıkla sonuçlanması ve uygulanan sınavın güvenilirlikten çıkmasına neden olmaktadır. Çoğu zaman da öğretim programı ile sınavlarınuyuşmama sorunu bulunmaktadır. Bu araştırmada, sınav sürecinde yaşanan olumsuzlukların asgari düzeye indirilmesi, sınavların nesnel olması için atılmasıgereken adımların neler olması gerektiği açıklanmaya çalışılmıştır. Avrupa KonseyiYabancı Diller Ortak Başvuru Metni’ndeki sınavlarla ilgili bölüm bu çalışmayakaynak oluşturmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 139 |