The common point of the contemporary approaches proposed for mother language teaching is their gathering pedagogical and linguistic knowledge together.The main reason for this situation is the need for highlighting and questioning thenatural interaction between basic linguistic skills and the information processingsystem of the human brain. That is, the main assumption of these approaches is thata systematic or precise explanation can not be put forward by ignoring basic linguistic skills and the information processing system of the human brain for developing the mentioned skills. By regarding such a framework, this article aims to discuss the concepts offered within the fields of linguistics, especially text linguisticsto the mother language teaching environments, and then give an evaluative presentation of these concepts
Anadili öğretimine yönelik olarak geliştirilen çağdaş yaklaşımların ortak noktası, bu yaklaşımlarda öğretim bilgisi ile dilbilimsel bilginin birbirini tamamlayanyönleriyle biraraya getiriliyor oluşudur. Bu durumun temel nedeni, ilgili yaklaşımlarda insan beyninin bilgi işleme süreçleri ile temel dilsel beceriler arasındakidoğal etkileşimin sorgulanması gerekliliğinin öne çıkarılmış olmasıdır. Öyle ki, buyaklaşımların ana sayıtlısı, temel dilsel beceriler ve bireyde beceri gelişimikonusunda beynin bilgi işleme süreçleri göz ardı edilerek eksiksiz ya da sistemli biraçıklamanın ortaya konamayacağıdır. Böyle bir çerçeveden hareketle bu yazıda,dilbilimin, özellikle de metindilbilimin anadili öğretimi ortamlarına sunduğukavramlar ele alınacak, bu kavramlara ilişkin değerlendirmeli bir tanıtım yapılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 138 |