In this study, it is aimed to identify the effects of written-visual teaching materials on acquiring speaking skills in English language teaching upon students’ achievement. Pre-test and post-test control group design was preferred and the control group was referred to as the comparison group. 41 students attending 7th grade formed the workgroup. Pre and post test, speaking rubric and interview forms were prepared. The t test was used and interviews were interpreted corresponding to the frequency and percentage of the open-ended questions. Statistically meaningful difference was found in favor of written-visual group between visual group and written-visual group achievement means. Therefore, visual teaching materials have to be selected and categorized by the language teachers and must be brought to classrooms. It is suggested that visual materials have to be supported by written materials since it is easy to remember and gives chance for better retention
speaking skills speaking rubric visual teaching materials written-visual teaching materials
Bu çalışmanın amacı İngilizce öğretiminde konuşma becerisinin kazandırılmasında yazılı-görsel öğretim materyalinin erişiye etkisinin belirlenmesidir. Çalışmada ön test - son test kontrol gruplu deneysel desen seçilerek, kontrol grubu karşılaştırma grubu olarak adlandırılmıştır. Çalışma grubunu toplam 41 öğrenci olan 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacı ile ön test son test, konuşma beliti ve görüşme formları hazırlanmış, verilerin analizinde t testi kullanılmıştır. Görüşmeler, araştırma konusuna yönelik açık uçlu soruların yüzdelikleri ile frekans değerlerine göre yorumlanmıştır. Verilerden elde edilen sonuçlara göre; görsel öğretim materyali kullanılan grup ile yazılı-görsel öğretim materyali kullanılan grubun erişi ortalamaları arasında yazılı-görsel öğretim materyali kullanılan grubun lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Görüşme formlarından elde edilen veriler de bu sonuçları destekler niteliktedir. Bu nedenle, görsel öğretim materyalleri dil öğretmenleri tarafından uygun şekilde seçilmeli ve sınıf ortamına taşınmalıdır. Hatırlatmayı kolaylaştırdığı ve kalıcı izli öğrenme olanağı sağladığı için görsel öğretim materyallerinin yazı ile desteklenerek sunulması önerilmektedir
konuşma becerisi konuşma beliti görsel öğretim materyali yazılı-görsel öğretim materyali
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 136 |