Dieser Artikel berichtet über einige wichtige Ergebnisse einer Untersuchung im Studienfach Turkistik der Universität Duisburg-Essen. Es werden einerseits die Beobachtungen hinsichtlich der schriftlichen Textproduktion der türkisch monolingualen und türkisch-deutsch bilingualen Studierenden dargestellt, andererseits wird ein Teil der sprachlichen Abweichungen, die in den Texten der monolingualen und bilingualen Textproduzenten festgestellt worden sind, erläutert. Die sprachlichen Abweichungen in den Texten beider Gruppen werden qualitativ und quantitativ miteinander verglichen und anschließend werden die bilingualitätsspezifischen Abweichungen in diesen Texten dargestellt. Des Weiteren beschäftigt sich dieser Artikel mit den Auswirkungen der festgestellten sprachlichen Abweichungen auf die Textkohärenz.
Gesamtheit des Textes Textkohärenz bilingualitätsspezisische Abweichungen schriftliche Textproduktion
Bu yazı, Duisburg-Essen Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü’nde yapılmış bir araştırmanın sonuçlarından özellikle bir kısmı üzerinde durmaktadır. Yazıda, üniversite öğrenimi gören tekdilli anadili Türkçe dil konuşucuları ile Türkçe-Almanca ikidilli dil konuşucularının yazılı metin üretimlerine yönelik gözlemlere yer verilmekte ve bu öğrenci gruplarının ürettikleri metinlerdeki dilsel sapmalara yönelik tespitlerden bir bölümü aktarılmaktadır. Tekdillilerin ve ikidillilerin ürettikleri metinlerde saptanan söz konusu dilsel sapmalar nitelik ve nicelik açısından karşılaştırılmakta ve ikidillilere özgü dilsel sapmalar ortaya konmaktadır. Yazının üzerinde durduğu bir diğer önemli bir noktayı ise, saptanan dilsel sapmaların metin tutarlılığına etkileri açısından değerlendirilmesi oluşturmaktadır
metin bütünlüğü metin tutarlılığı ikidillilere özgü dilsel sapmalar yazılı metin üretimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 135 |