Traditional descriptions in Turkish grammar consider interrogative sentences as a class determined by the semantic typology and do not present detailed analysis about them. However, in the area of teaching Turkish as a foreign language, more is needed than those traditional findings. This study, proposes a very detailed classification on the Turkish interrogative structure. This proposal is based upon the findings that were established in a generally accepted framework in recent modern linguistic studies
question yes/no question wh-question echo question intonation focus topic word order
Türkçenin geleneksel betimlemeleri soru tümcelerini anlama göre belirlenen bir tümce türü olarak görür ve yapısal özelliklerin ayrıntılı çözümlemesini sunmaz. Oysa Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında, geleneksel saptamalardan çok daha fazlasını gereksinim duyulmaktadır. Bu çalışma, Türkçenin soru tümceleri üzerine ayrıntılı bir sınıflama önerisi getirmektedir. Öneri, modern dilbilim çalışmalarında ortaya konan bulgulardan hareketle genelgeçer bir çerçeveye dayanmaktadır
soru evet/hayır sorusu ne-sorusu yansımalı soru ezgi odak konu sözcük dizilişi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 131 |