Bu çalışma dükkan isimlerindeki yabancı dil kullanımının ne boyutta olduğunu ve isim verme sürecinde hangi faktörlerin etkili olduğunu saptamak amcıyla yapılmıştır. Bu amaçla veri, Ankara’nın iki ayrı sosyal yapıya sahip semtini temsil eden iki ayrı caddeden(Vatan Caddesi, Sincan; Tunalı Hilmi, Çankaya) toplanmıştır. Veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen ankete toplam 204 işyeri sahibi katılmıştır. Araştırma sorularıyla ilişkili 6 soru içeren anket Sincan’da 118 Çankaya’da 86 işyeri sahibine uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen veriler araştırma soruları doğrultusunda değerlendirilmiştir ve yorumlanmıştır. Bu değerlendirmeler sonucunda Tunalı Hilmi Caddesi’ndeki tabelalarda yabancı dil kullanım oranının Vatan Caddesindekilere oranla daha yüksek olduğu saptanmıştır. Elde edilen bulgular ise işyeri isimleri tercihinin işyeri sahibinin sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel düzeyine göre değiştiğini göstermiştir.
This study has been carried out for the purpose of determining to what extent foreign languages are used in shop signs and which factors are effective in the process of selecting name for workplaces. For this purpose, data have been collected from 204 shop owners in total comprised of two different regions of Ankara representing two different social structure of Ankara which are Vatan Street in Sincan and Tunalı Hilmi Street in Çankaya and for the data collecting, a questionnaire consisting of 6 questions related to the research questions has been administered to 118 shop owners in Vatan Street in Sincan and 86 shop owners in Tunalı Hilmi Street in Çankaya and final data obtained at the end of the survey are appraised and interpreted in the light of the research questions through calculating the frequencies and percentages. It has been found out that the proportion of foreign language usage in work-place signs is higher in Tunalı Hilmi Street than in Vatan Street. It has been inferred from the findings that the preference of shop names varies according to the socioeconomic and socio-cultural background of the shop owners
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 129 |