Bu makale Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi İslami Araştırmalar Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimler Anabilim Dalı Din Sosyolojisi Ana Bilim Dalında devam etmekte olan “Kutsal Mekan - Ticaret İlişkisi: Hacı Bayram Veli Camii/Türbesi Örneği” isimli tezden üretilmiştir.
Çalışmamızda, mekân kavramının kapsadığı anlam, mekân tartışmaları, mekânın sosyolojisi, zaman ve mekân ilişkisi, kutsal kavramı ve kutsalın serüveni, kutsal mekânın belirlenmesinde insanın rolü ve kutsal mekânın önemi ele alındıktan sonra kutsal mekân ile ticaret ilişkisi irdelenmiştir. Bir arada yaşama gereksinimi duyan insanoğlu bunu bir mekân ile somutlaştırmaktadır. Mekâna verilen değer bireylerin mekândan kazandığı anlam yükü ile kıymet bulmaktadır. Mekânın insanoğlu için oluşturduğu bu değer insanların mekânı kutsal atfetmesine neden olmaktadır. Mekânların tüketim alanları olarak kullanılması ve kutsal olarak belirlenen ya da oluşturulan mekânların da bu kapsamda ele alınması neticesinde ticari faaliyetler belirginleşmektedir. Ticaretteki esas sistemin ihtiyaç duyulan mal ve hizmetlerin belli bir mekânda toplanarak ihtiyacını giderecek kişilere sunulmasını kapsamaktadır. Bu çerçevede kutsal mekân ile ticari faaliyetler arasında sıkı bir ilişki bulunup süreç içerisinde bu mekânlar ticari faaliyetlerin arttığı yerler olarak dikkat çekmektedir.
Din Sosyolojisi Mekân Mekân Sosyolojisi Kutsal Mekân Ticaret.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji, Din Araştırmaları, Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 5 |