Amaç: Sporcular, hangi sporu yaparlarsa yapsınlar, aktif spor kariyerleri boyunca çok sayıda yaralanmaylakarşılaşma olasılıkları yüksektir. Bu deneyimler spor yaralanmaları konusunda kaygıya yol açabilir. Bu nedenle, spor yaralanmalarının önlenmesi konusunda farkındalık yaratmak çok önemlidir. Bu çalışma, düzenli fiziksel aktivite ve spor yapan farklı akademik disiplinlerden üniversite öğrencileri arasında spor yaralanmaları ve spor yaralanmalarının önlenmesi konusunda farkındalık düzeylerini değerlendirmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır.
Yöntemler: Çalışmaya spor yapan 126 üniversite öğrencisi dahil edildi. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Spor Yaralanması Kaygı Ölçeği (SYKÖ) ve Spor Yaralanması Önleme Farkındalık Ölçeği (SYÖFÖ) kullanılarak toplandı.
Sonuçlar: Üç farklı fakültedeki öğrenciler arasında toplam SYKÖ ve SYÖFÖ puanlarında anlamlı bir fark bulunmadı (p > 0,05). Ancak, üç fakültedeki öğrenciler arasında SYKÖ'ın "Yetenek Kaybı Kaygısı" (YKK) alt ölçeğinde anlamlı bir fark gözlendi (p < 0,05). Çiftler arası karşılaştırmalar, sağlık bilimleri ve tıp fakültesi öğrencileri arasında SYKÖ-YKK alt ölçeğinde önemli bir fark olduğunu ortaya koydu (p = 0,001).
Sonuç: Her üç fakültedeki üniversite öğrencileri spor yaralanmaları konusunda normal düzeyde kaygı ve yüksek düzeyde spor yaralanması önleme farkındalığı gösterdi. Bu öğrenciler arasındaki yüksek düzeyde farkındalık, yaralanmaları önlemede önemli bir rol oynayabilir. Ek olarak, gözlemlenen düşük düzeyde kaygı, bu artan farkındalıkla ilişkili olabilir.
Background: Athletes, regardless of their sport, are likely to encounter numerous injury-related experiences throughout their active sporting careers. These experiences can lead to anxiety about sports injuries. Therefore, raising awareness about sports injury prevention is crucial. This study aimed to evaluate and compare anxiety levels regarding sports injuries and sports injury prevention awareness among university students from different academic disciplines who engage in regular physical activity and sport.
Methods: The study included 126 university students who participated in sports. Data were collected using a Personal Information Form, the Sports Injury Anxiety Scale (SIAS), and the Sports Injury Prevention Awareness Scale (SIPAS).
Results: No significant differences were found in the total SIAS and SIPAS scores among students from three different faculties (p > 0.05). However, a significant difference was observed in the "Anxiety of Losing Ability" (ALA) subscale of the SIAS between students from the three faculties (p < 0.05). Pairwise comparisons revealed a significant difference between students from the health sciences and medical faculties in the SIAS-ALA subscale (p = 0.001).
Conclusion: University students from all three faculties demonstrated normal levels of anxiety about sports injuries and high levels of sports injury prevention awareness. The high level of awareness among these students may play a significant role in preventing injuries. Additionally, the low levels of anxiety observed could be associated with this heightened awareness.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 3 Sayı: 1 |