Amaç: Joubert Sendromu (JS) otomozal resesif geçiş gösteren nadir bir sendromdur. Yaygınlığının canlı doğumlarda 1/80.000-1/100.000 oranında olduğu belirtilmektedir. JS’li bireyler genel sağlık sorunlarının yanında genel gelişim ve dil becerilerinde de sorunlar yaşamaktadır. Ancak bu bireylerin dil becerileri ile ilgiliçalışmalar oldukça sınırlı sayıdadır. Oyun becerilerinin incelendiği bir çalışmaya ise ulaşılamamıştır. Bu çalışmanın amacı JS’li bir çocuğun genel gelişim, dil gelişimi ve oyun becerilerinin değerlendirilmesidir.Yöntem: Çalışma vaka sunumu şeklinde planlanmıştır. Vaka 50 aylık JS’li bir erkek çocuğudur. Verilerin toplanması amacı ile AGTE, TİGE, TEDİL ve Oyun Becerileri Gözlem Formu kullanılmıştır. Sonuç: İlgili alan yazınla tutarlı olarak vakanın tüm gelişim alanlarında önemli gerilikler gösterdiği görülmüştür, önemli gerilikler olmakla birlikte vakanın dil ve oyun becerilerinin paralel geliştiği düşünülmektedir. Daha fazla sayıda JS’li bireyin katılımı ile gerçekleştirilecek gelişim, dil ve oyun becerilerinin incelendiği araştırmalara gereksinim duyulmaktadır.
Joubert Sendromu dil becerileri dil değerlendirmesi oyun becerileri oyun becerilerinin değerlendirilmesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Olgu Sunumu |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
DKYAD Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.