Yıl 2019, Cilt 2 , Sayı 2, Sayfalar 150 - 173 2019-11-30

EMERGİNG VOİCE İN NEW MEDİA”CONVERGENCE CULTURE“: SURVİVOR EXAMPLE
Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği

İlker ÇETİN [1]


Participatory culture is one of the important concepts brought to social life by active user-centered internet that emerged with Web 2.0. When the discussions on convergence culture are examined, there is no conclusion that the concept is really good or really bad. When looked at, that it provides the users with a free space, allowing them to exhibit their creativity, and supporting the popular culture stands out as its positive aspects. However, the fact that there is no financial compensation for the participation of the users, the processing and sale of personal information to the advertisers and the exploitation of their content by the media companies cause negative thoughts against the participatory culture. In this study convergence culture is examined in respect of these discussions. In order to examine the participatory culture, the competition “Survivor Turkey”s fan pages opened and caps found on the internet, which never leaves being number one on rating measurements both on TV and social media on the day it is broadcasted to anyone else, are chosen. In the examination, it was determined that the participatory culture contents were followed and liked by the internet users intensively.

Web 2.0 ile beraber ortaya çıkan aktif kullanıcı merkezli internetin toplumsal hayata kazandırdığı önemli kavramları arasında katılımcı kültür gelmektedir. Katılımcı kültür üzerine yapılan tartışmalar incelendiğinde kavramın gerçekten iyi veya gerçekten kötü olduğunda dair bir sonuca varılamamaktadır. Bakıldığında kullanıcılara özgür bir alan sunması, yaratıcılıklarını sergilemelerine olanak tanıması, halk kültürünü desteklemesi olumlu yönleri olarak ön plana çıkmaktadır. Ancak kullanıcıların gösterdikleri katılımın herhangi bir maddi karşılığının olmaması, kişisel bilgilerinin işlenerek reklamcılara satılması, medya şirketleri tarafından içeriklerinin sömürülmesi katılımcı kültüre karşı olumsuz düşüncelerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Çalışmada katılımcı kültür bu tartışmalar etrafında incelenmektedir. Katılımcı kültürü incelemek için hem televizyon hem de sosyal medya reyting ölçümlerinde yayınlandığı gün birinciliği kimseye bırakmayan “Survivor Türkiye” yarışması için sosyal medyada açılmış hayran sayfaları ve internette dolaşan Survivor capsleri seçilmiştir. Yapılan incelemede katılımcı kültür içeriklerinin internet kullanıcılar tarafından yoğun bir şekilde takip edilip, beğenildiği tespit edilmiştir.

  • Referans1. Fuchs, C. (2012). Google Capitalism. Sweeden, Uppsala University, Department of İnformatics Media, s.46
  • Referans2. Fuchs, C. (2106). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. (Çeviren: İlker Kalaycı-Diyar Saraçoğlu), Ankara: NotaBene, 79.
  • Referans3. Fuchs, C. (2014). Dijital Emek ve Karl Marx. İstanbul: Nota Bene Yayınları, 86.
  • Referans4. Güçdemir, Y. (2017). Sosyal Medya Halkla İlişkiler, Reklam ve Pazarlama. İstanbul: Derin Yayınları, 7.
  • Referans5. Jenkins, H. (2006). Convergence Culture. New York, NYU Press, 2006.
  • Referans6. Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya, Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim, 19, 206.
  • Referans7. Manovich, L. (2006). The Language of New Media. Cambridge: MIT Pres, 22
  • Referans8. Fidler, R. (1997). Mediamorphosis: Understanding New Media. California: Sage Publications, 23.
  • Referans9. Levy, P. (1997). Collective Intelligence: Mankind’s Emerging World in Cyberspace. Perseus Books, Cambridge, s.20
  • Referans10. Sayımer, İ., ve Çetinkaya, A. (2016). Alternatif Medyanın Twitter'da Gündem Oluşturma süreci: Berkin Elvan olayı üzerine bir inceleme. S. E. Karakulakoğlu, & Ö. Uğurlu (edt.) İletişim Çalışmalarında Dijital Yaklaşımlar Ankara: Heretik, 2015, s. 225-227.Yayınları, 2016, s.19.
  • Referans11. Törenli, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim ortamı. Ankara. Bilim ve Sanat Yayınları 2005.
Birincil Dil tr
Konular İletişim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-8242-5592
Yazar: İlker ÇETİN
Kurum: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 30 Kasım 2019

Bibtex @araştırma makalesi { dorduncukuvvet535758, journal = {Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi}, issn = {}, eissn = {2636-8633}, address = {Adnan Menderes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlığı Aydın Menderes Derslikleri Kat:3 Merkez AYDIN}, publisher = {Adnan Menderes Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {150 - 173}, doi = {10.33464/dorduncukuvvet.535758}, title = {Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği}, key = {cite}, author = {ÇETİN, İlker} }
APA ÇETİN, İ . (2019). Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi , 2 (2) , 150-173 . DOI: 10.33464/dorduncukuvvet.535758
MLA ÇETİN, İ . "Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği". Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2 (2019 ): 150-173 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/dorduncukuvvet/issue/50246/535758>
Chicago ÇETİN, İ . "Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği". Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2 (2019 ): 150-173
RIS TY - JOUR T1 - Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği AU - İlker ÇETİN Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.33464/dorduncukuvvet.535758 DO - 10.33464/dorduncukuvvet.535758 T2 - Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi JF - Journal JO - JOR SP - 150 EP - 173 VL - 2 IS - 2 SN - -2636-8633 M3 - doi: 10.33464/dorduncukuvvet.535758 UR - https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.535758 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği %A İlker ÇETİN %T Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği %D 2019 %J Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi %P -2636-8633 %V 2 %N 2 %R doi: 10.33464/dorduncukuvvet.535758 %U 10.33464/dorduncukuvvet.535758
ISNAD ÇETİN, İlker . "Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği". Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi 2 / 2 (Kasım 2019): 150-173 . https://doi.org/10.33464/dorduncukuvvet.535758
AMA ÇETİN İ . Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019; 2(2): 150-173.
Vancouver ÇETİN İ . Yeni Medyada Yükselen Ses “Katılımcı Kültür”: Survivor Örneği. Dördüncü Kuvvet Uluslararası Hakemli Dergi. 2019; 2(2): 173-150.