Yaratıcılık
benzer olmayanı, yeniyi ve keşfedilen düşünceyi şekillendirerek göstermektedir.
Birey keşfederek yaratıcı düşünceyi tasarlar. Reklamcılıkta ise yaratıcılık
olmazsa olmazdır.Diğer bir ifade ile yaratıcı düşünceye dayalı olmayan
reklamcılık düşünülemez. Yaratıcı
düşünce, fikirlerin bütünleşmesinden
meydana gelir. Ancak bu fikirler üretilirken, birey bir fikrin üzerinden birden
fazla düşünceyi ortaya koyarak çıkarımlara varır.Reklamda
yaratıcılığın basit, anlaşılır şekilde olması çok önemlidir. Yaratıcı strateji ile alışılmamış yeni olan
sunulmalıdır çünkü bireyler birçok reklam mesajına maruz kalmaktadırlar. Alınan
reklam mesajlarının bireylerin akıllarında yer ediciliğini sağlayan unsur,
sunulan ürünle yaratıcılığın ne derece birleştirilmiş olduğudur. Çünkü ürünün
alınmasında, olumlu tutum ve satın alma niyetinin oluşmasında reklamda mesajın
içeriğindeki yaratıcılığın ifadesi önemli bir yere sahiptir. Yaratıcılığın
hayal gücünün kullanılması, hayal gücü ise zihinsel süreçlerin sonucunda ortaya
çıkmaktadır. Bu noktada psikanaliz ve yaratıcılık arasında karşılıklı süregelen
bir iletişimin varlığından söz edilebilir.
Yaratıcılık ve psikanalizm arasındaki ilişkide reklamın mesajlarının ve
içeriğinin oluşturulmasında tüketiciler önemli bir role sahiptirler çünkü
tüketici davranışları reklamın içeriğini biçimlendirmede etkindir. Tüketici
davranışları bireylerin demografik, sosyografik özelliklerinin yanı sıra
psikografik karakteristiklerini de içerisine almaktadır. Bu kapsamda,
psikografik özellikler tüketicilerin düşünce, tutum ve hareketlerini ele
almaktadır. Bu doğrultuda ise psikanalizmde ortaya konulan kuramlar
tüketicilerin psikografik yapılarını değerlendirmede ışık tutmaktadırlar.Psikanalizm
ile reklamda yaratıcılık konusunun doğrudan bağlantısının ele alındığı
çalışmada alanyazında konu ile ilgili bilgilere yer verilirken, televizyonda
yer alan marka reklamlarının analizleri psikanalizmde kuramcıların ortaya
koyduğu kavramlar kapsamında değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |