İnsanın doğaya hâkim olma çabası, sanayileşmedeki hızlı artış, 20. yy’ın
başlarından itibaren biyolojik çeşitliliğin hızla azalmasına, çölleşmeye,
hava, su, toprak, ışık ve gürültü kirliliğine neden olmakta, atmosferde sera
gazları oranlarının çok artması neticesinde de günümüzün en önemli çevre
sorunu olan küresel ısınma ve iklim değişikliğiyle yüzleşmemize neden olmuştur.
Yaşanan çok sayıda doğal felaketler ve gelecek yıllar için ortaya konan
iklim senaryoları sonucunda insan çevrenin önemini fark etmiş ve çevre eğitimi
konusu ön plana çıkmıştır. Çevre eğitiminde insanın bilişsel, duyuşsal ve davranışsal
boyutta dönüşümü sağlanmalıdır. Türkiye’de ve dünyada çok sayıda
çevre eğitimine yönelik sosyal ve bilimsel projeler gerçekleştirilmektedir. Ülkemizde
öğrencilerin çevre sorunlarına karşı bilgi ve farkındalık seviyelerinin
mevcut eğitim sistemi çerçevesinde yeterli olduğu görülürken, tutum ve davranışların
sergilenmesi açısından yetersiz olduğu vurgulanmaktadır. Kuş Halkalama
İstasyonlarında yapılacak eğitimlerle öğrencilerin duyuşsal boyutta
empati duygusunu kazandırarak kuşlarla duygusal bağlar kurması, bir sonraki
adım olarak çevre sorunlarını çözmeye yönelik davranışlar ortaya koymalarını
sağlayabilecektir.
Çevre sorunları ekoloji kuş halkalama uygulamalı çevre eğitimi
Bu makale “Doğanın Sesi Dergisi Bilimsel Makale Hazırlama Teşvik Ödülü” kapsamında TÜPRAG Metal Madencilik A.Ş.’nin katkılarıyla hazırlanmıştır.
Rapid increase in industrialization had led to the rapid decline of biological diversity,
desertification, air, water, soil, light and noise pollution since the beginning of the
20th century. As a result of the increase in greenhouse gases in the atmosphere, it
has caused us to face the most important environmental problem of today, global
warming and climate change. People realized the importance of the environment
and environmental education came to the forefront after the effect of many natural
disasters and climatic scenarios for the coming years. In environmental education,
the transformation of human beings in cognitive, affective and behavioral
dimensions should be provided. In Turkey and entire world, social and scientific
projects are carried out for the large number of environmental education. While it is
seen that the level of knowledge and awareness of students against environmental
problems is sufficient in the current education system in turkey, it is emphasized
that it is insufficient in terms of exhibiting attitudes and behaviors. With the
trainings to be held in Bird Ringing Stations, students will gain emotional sense
of empathy in order to establish emotional ties with birds and as a next step, they
will be able to show behaviors to solve environmental problems.
Ecology environment problems bird ringing outdoor environment education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapısal Biyoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 4 |