Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTROL OF SURFACE SETTELEMENTS WITH UMBRELLA ARCH MEDHOD IN SECOND STAGE EXCAVATIONS OF ISTANBUL METRO

Yıl 2006, Sayı: 012, 79 - 94, 15.12.2006

Öz

In metro tunnel excavations, it is important to control surface settlements observed before

and after excavation, causing damages for the surface structures. Otherwise, metro tunnel

can not be perform the task expected and the advantages of metro tunnel are lost. For this

purpose, 2. stage excavation of Istanbul Metro between Unkapanı and Yenikapı in various

geological formation was studied. In this study the New Austrian Tunneling Method

(NATM) and the Umbrella Arch Method which was applied additionally to NATM in sensitive regions were compared. After the study, it was found out that surface deformations especially in clay bearing formations could be controlled at a high degree by using the Umbrella Arch Method.

Kaynakça

  • [1] Ayaydın, N., 1997, Metro İstanbul, Tunnel For People, 561-567, Rotterdam.
  • [2] Biberoğlu, S., 2000, Kişisel Görüşme ve Yayımlanmamış Notlar, Tefken İnşaat ve Tesisat A.Ş. Kontrol Mühendisi, İstanbul.
  • [3] İBB, 2004, Ulaşım Master Raporu, http:// www. ibb.gov.tr/ibbtr/140/14005/1400501/ulasim _raporu.htm
  • [4] Ocak, İ., 2003, Metro Tüneli Kazılarında, Kazı Hızı, Yüzey Oturması ve Konverjansa Kayaç Özelliklerinin Etkisi Üzerine İstatistiksel Bir Yaklaşım, Doktora Tezi, Eskişehir, 126.
  • [5] Ocak, İ., 2005, Metro Tünellerinde, Kayaç Özelliklerinin Tasman ve Konverjansa Etkilerinin Araştırılması, İstanbul Üniversitesi Müh. Fak. Yer Bilimleri Dergisi, İstanbul
  • [6] Usta, E., 2004, İstanbul Metrosu Yenikapı – Unkapanı Arasının Mühendislik Jeolojisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,İstanbul

İSTANBUL METROSU 2. AŞAMA KAZILARINDA YÜZEY OTURMALARININ KORUYUCU KEMER YÖNTEMİ İLE KONTROLÜ

Yıl 2006, Sayı: 012, 79 - 94, 15.12.2006

Öz

Metro tünellerinde, kazı öncesinde ve sonrasında yüzeyde oluşan ve yüzeyde bulunan yapılara zarar veren, hatta yıkılmalarına neden olan yüzey oturmalarının, müsaade edilebilir değerler arasında tutulabilmesi çok önemlidir. Aksi halde, metro tüneli kendisinden beklenilen vazifeleri yerine getiremeyeceği gibi metrodan beklenilen kazanımlar da yok olacaktır. Bu amaçla, İstanbul Metrosu 2. Aşama kazıları Unkapanı-Yenikapı bölümünde değişik formasyonlarda yapılan tünel kazıları üzerinde çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) ve özellikle hassas bölgelerde bu metoda ek olarak yapılan koruyucu kemer (KK) yöntemi mukayese edilmiştir. Çalışma sonucunda özellikle killi zeminlerde koruyucu kemer yöntemi ile yüzey deformasyonlarının büyük ölçüde kontrol edilebildiği görülmüştür.

Kaynakça

  • [1] Ayaydın, N., 1997, Metro İstanbul, Tunnel For People, 561-567, Rotterdam.
  • [2] Biberoğlu, S., 2000, Kişisel Görüşme ve Yayımlanmamış Notlar, Tefken İnşaat ve Tesisat A.Ş. Kontrol Mühendisi, İstanbul.
  • [3] İBB, 2004, Ulaşım Master Raporu, http:// www. ibb.gov.tr/ibbtr/140/14005/1400501/ulasim _raporu.htm
  • [4] Ocak, İ., 2003, Metro Tüneli Kazılarında, Kazı Hızı, Yüzey Oturması ve Konverjansa Kayaç Özelliklerinin Etkisi Üzerine İstatistiksel Bir Yaklaşım, Doktora Tezi, Eskişehir, 126.
  • [5] Ocak, İ., 2005, Metro Tünellerinde, Kayaç Özelliklerinin Tasman ve Konverjansa Etkilerinin Araştırılması, İstanbul Üniversitesi Müh. Fak. Yer Bilimleri Dergisi, İstanbul
  • [6] Usta, E., 2004, İstanbul Metrosu Yenikapı – Unkapanı Arasının Mühendislik Jeolojisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,İstanbul
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Ocak Bu kişi benim

K. Möröy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 012

Kaynak Göster

APA Ocak, İ., & Möröy, K. (2006). CONTROL OF SURFACE SETTELEMENTS WITH UMBRELLA ARCH MEDHOD IN SECOND STAGE EXCAVATIONS OF ISTANBUL METRO. Journal of Science and Technology of Dumlupınar University(012), 79-94.