The development of new media in 90’s, has been
the main force accelerating the trend of globalization in today’s society. News
sites, personal blogs, social Networks, web tv’s and many other communication
mediums are called overall new media. Especially Social Networks has brought
communication and interactions between humans, cultures and societies to a
highly interconnected but also more complex level . Social Networks or in
shorter form social media, has been more effective on individuals to engage and produce content
compared to other digital mediums. In addition to that matter, social media’s
allowence to build a large social
networks and develop social encounters has led it grow at a rapid pace
in a very shot term.
In
recent years the more and more
scholars has become involved in the
investigation of the relationship between new media and culture, and the number
of research has been growing accordingly.
The emerging topical areas in this line of research mainly focuses on:
the impact of social media on cultural identity and intercultural interactions.
Social media Culture Intercultural communication Cultural identity
1990’lı yıllarda oluşmaya başlayan yeni medya
yapıları, günümüz toplumlarında küreselleşme olgusunun ana itici gücü haline
gelmiştir. Haber siteleri, bloglar, sosyal paylaşım ağları, web TV’ler gibi
birçok yeni iletişim ortamı topyekün “yeni medya” olarak adlandırılmaktadır.
Özellikle sosyal paylaşım ağları bireylerarası, kültürlerarası ve
toplumlararası iletişim ve etkileşimi geçmişe oranla çok üst düzeylere
taşımakla kalmamış, çok daha karmaşık hale de getirmiştir. Sosyal paylaşım
ağları veya diğer bir deyişle kısaca sosyal medya, bireyin iletişim sürecine
doğrudan katılması ve etkin bir rol oynayıp içeriği üretmesi noktasında diğer
dijital ortamlara nazaran çok daha etkili olmuştur. Bunun yanında bu ağlarda
geniş çaplı sosyal ilişkiler kurabilme olanağına kavuşulması, sosyal medyanın
çok kısa zamanda görülmemiş bir hızla yayılmasına neden olmuştur.
Son yıllarda birçok bilim insanının sosyal
medya ve kültür ilişkisini mercek altına aldığı ve bu alandaki araştırmaların
giderek arttığı gözlemlenmekte olup bu konudaki araştırmalar sosyal medyanın kültürel
kimlik ve kültürlerarası etkileşime etkisi üzerinde yoğunlaşmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 52 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.