In
today's competitive market conditions, businesses are implementing many
different strategies to retain their customers. The overwhelming competition,
especially in the automotive sector, Businesses operating in this sector have
had to give more importance to brand loyalty. Purpose of this study is to
examine the effect of after-sales customer service provided by businesses on
the brand loyalty of consumers. For this purpose; The impact of automotive
firms on brand loyalty of aftermarket services to customers has been examined.
Since complete counting on the population can not be performed, using the
sampling method, customers who live in the province of Kütahya and own cars
under 10 years old were selected as the sample. A total of 550 questionnaires
were collected. Exploratory factor analysis and multiple linear regression
analysis were performed on the collected data using SPSS packet program. As a
result of the analyzes made, it can be said that warranty, maintenance and
spare parts, spare parts, compensation of customer complaints from the
after-sales customer service are a direct and positive effect of the customer's
service on the brand and that the installation and technical training have no effect
on the brand's commitment to the car users has been reached.
Automotive Sector After-Sales Customer Service Brand Loyalty
Günümüz
rekabetçi Pazar koşullarında, işletmeler müşterilerini elde tutmak için birçok
farklı stratejiler uygulamaktadır. Özellikle otomotiv sektöründe yaşanan ezici
rekabet; bu sektörde faaliyette bulunan işletmeleri marka bağlılığı konusuna
daha fazla önem vermek zorunda kılmıştır.Günümüz
rekabetçi pazar koşullarında, işletmeler müşterilerini elde tutmak için birçok
farklı stratejiler uygulamaktadır. Özellikle otomotiv sektöründe yaşanan ezici
rekabet; bu sektörde faaliyette bulunan işletmeleri marka bağlılığı konusuna
daha fazla önem vermek zorunda kılmıştır. Çalışmanın amacı, işletmelerin
sunduğu satış sonrası müşteri hizmetlerinin, tüketicilerin marka bağlılıkları
üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla; otomotiv firmalarının
müşterilerine sundukları satış sonrası hizmetlerin otomobil kullanıcılarının
markaya olan bağlılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Anakütle üzerinde
tam sayım gerçekleştirilemediğinden kararsal örnekleme yöntemi kullanılarak,
Kütahya ilinde yaşayan ve 10 yaş altı otomobil sahibi olan müşteriler örneklem
olarak seçilmiştir. Örneklem kitleden yüz yüze görüşme tekniği ile 550 anket
toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde SPSS paket programı kullanılarak
keşfedici faktör analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda, satış sonrası müşteri hizmetlerinden garanti,
bakım onarım ve yedek parça, müşteri şikayetlerinin telafisi, yetkili servis
ağlarının müşterilerin markaya olan bağlılığı üzerinde doğrudan ve olumlu bir
etkisi olduğu, montaj ve teknik eğitimin otomobil kullanıcılarının markaya olan
bağlılığı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Otomotiv Sektörü Satış Sonrası Müşteri Hizmetleri Marka Bağlılığı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 57 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.