BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ

Yıl 1999, Sayı: 2, - , 20.06.2015

Öz

1 Ömer DİNÇER-Yahya FİDAN, İşletme Yönetimi, I.B ., Beta BasınYayın, İstanbul, 1996. s. 19. 2 Ali AKDEMİR, İşletme Bilimine Giriş, 2. B„ Kütahya. 1996, s. 65. 3 John R. Schermcr HORN, Jr. Hunt OSBORN, Managına Organization Behavior. Fifth Edition. John, Wiley Sons ine Newyork Chishester Birisbane Toronto Singaporc, 1991, s. 15. 4 DİNÇER-FİDAN, s. 20

Kaynakça

  • AKDEMİR Ali, İşletme Bilimine Giriş, Genişletilmiş 2.B. Ankara, 1996.
  • ALPUGAN Oktay, Hulisi DEMİR, Mete OKTAV, Nurel ÜNER, İşletme Ekono­ misi ve Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul, 1990.
  • AŞIKOĞLU Meral, İşgören Yönetiminde İletişim ve Şişe Cam Endüstrisinde Bir Uygulama Örneği, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, 1986.
  • BABAOĞLU Ömür, "Yönetim Sürecinde Örgütsel Haberleşme." İstanbul Üniver­ sitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1993.
  • BARNEY Jay B. and Ricky N. GRIFFIN, The M anagement o f Organizations, Houghton Mifflin Company, Boston, Toronto, 1992.
  • BOGNER Franz, "Dahili İletişim.", çev. Ayla Saruhan, Marmara İletişim Dergisi, İstanbul, 1993.
  • DİCLE Ülkü, Bir Yönetim Aracı Olarak Örgütsel Haberleşme, M.P.M. Ya.No. 161, Ankara, 1964.
  • DİNÇER Ömer, Yahya FİDAN, İşletme Yönetimi, I.B., Beta Basım Yayın, İstan­ bul, 1996.
  • DVARTE N. Neville and Jane R. GOODSON, "Effect of Dyadic Quality and Duration on Performance Apr İsail Academy o f M anagement Journal, 1994.
  • DRUCKER Peter F. "Geleceğin Anahtarı Verimlilik.", çev. Nihan Tanrıkahya, M.P.M. Verimlilik Dergisi Yayını, 1996.
  • EREN Erol, Yönetim Psikolojisi, 4.B., Beta Yayıncılık, İstanbul, 1993.
  • ERSEN Haldun, Toplam Kalite ve İnsankaynakları Yönetimi, 2.B., İstanbul, 1997.
  • ERDOĞAN İrfan, Korkmaz ALEMDAR, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, 1 .B., Ankara, 1990.
  • ERTEKİN Yücel, Halkla İlişkiler, 2.B., T.O.D.A.İ. Ankara, 1996.
  • FORRAY Jean M annhelmer, "A Good Relationship With The Boss," Pays off Academy o f Management Executive ,1995. FULTON Patsy,
  • General Office Practices "Communication" Sout Western
  • Publishing Company, 1991.
  • HELRIEGEL Don. And Jhon SLOCON, Organization Behavior, W est Publicship Company, Nevv York, 1980.
  • M ILKOVICH George and John W. BOUDREAVS, Human Resources M anagem ent, 1991.
  • OSKAY Ünsal, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım , Der Yayınları, İstanbul, 1993.
  • PALM ER M argaret and Kanneth T. WİNTERS, Fundemantels of Human Resources, çev. Doğan Şahiner, Rota Yayınları, I.B., İstanbul, 1993.
  • POLAT Aykut, Yönetim Psikolojisi. T.O.D.A.İ. Ankara, 1997.
  • QUAIL Deniş Mc. and Suen W IN D A H L ," Kitle İletişim Çalışmaları İçin Etkileşim M o d elleri,", çev. Banu Dağdaş, Uğur Demiray, A.Ü.Yayını, Eskişehir, 1996.
  • SCHRAM W ilbur and Donald ROBERT, "The Process and Effects o f Mass Communication" University of Ilinois Press, 1971.
  • SCHERMERHORN John R. and Jr. Hunt OSBORN, Managina Organizational Behauior, Fifth Edition, Nevv York Chichester Brisbane, Toronto, 1991.
  • SCHANATE Mel.E, Human Relation, Merrill Publishing Company, Colombus. Ohio, 1990.
  • SERİNKAN Celalettin, "İşletmelerin Personel-İnsan Kaynakları Yönetimi." Verim ­ lilik Dergisi, M.P.M. Yayını, S.4, Ankara, 1996.
  • SHONNER Clavde and Worren W EORNER, The M athematical Theory of Com m unication, University Ilinois Press, 1949.
  • TÜRKM EN İsmail, Yöneticiler İçin Etkin İletişim Modeli, M .P.M .Ya..No.480, Ankara, 1996.
  • Y ÜKSEL A. Haluk," İletişim Süreci ve Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süre­ cinin İncelenmesi." Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, S. 6, Eskişehir, 1989.

İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ

Yıl 1999, Sayı: 2, - , 20.06.2015

Öz

Sosyo teknik sistem olan işletmelerin başarısında işgören ve­rimliliğinin ayrı bir önemi vardır. Çünkü işletmelerde diğer üretimin faktörlerinin verimliliğini geniş ölçüde insangücü belirlemektedir. İnsangücü verimliliğinin en büyük belirleyicilerinden biri ise, işletme içi iletişimdir

Kaynakça

  • AKDEMİR Ali, İşletme Bilimine Giriş, Genişletilmiş 2.B. Ankara, 1996.
  • ALPUGAN Oktay, Hulisi DEMİR, Mete OKTAV, Nurel ÜNER, İşletme Ekono­ misi ve Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul, 1990.
  • AŞIKOĞLU Meral, İşgören Yönetiminde İletişim ve Şişe Cam Endüstrisinde Bir Uygulama Örneği, Anadolu Üniversitesi Yayını, Eskişehir, 1986.
  • BABAOĞLU Ömür, "Yönetim Sürecinde Örgütsel Haberleşme." İstanbul Üniver­ sitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1993.
  • BARNEY Jay B. and Ricky N. GRIFFIN, The M anagement o f Organizations, Houghton Mifflin Company, Boston, Toronto, 1992.
  • BOGNER Franz, "Dahili İletişim.", çev. Ayla Saruhan, Marmara İletişim Dergisi, İstanbul, 1993.
  • DİCLE Ülkü, Bir Yönetim Aracı Olarak Örgütsel Haberleşme, M.P.M. Ya.No. 161, Ankara, 1964.
  • DİNÇER Ömer, Yahya FİDAN, İşletme Yönetimi, I.B., Beta Basım Yayın, İstan­ bul, 1996.
  • DVARTE N. Neville and Jane R. GOODSON, "Effect of Dyadic Quality and Duration on Performance Apr İsail Academy o f M anagement Journal, 1994.
  • DRUCKER Peter F. "Geleceğin Anahtarı Verimlilik.", çev. Nihan Tanrıkahya, M.P.M. Verimlilik Dergisi Yayını, 1996.
  • EREN Erol, Yönetim Psikolojisi, 4.B., Beta Yayıncılık, İstanbul, 1993.
  • ERSEN Haldun, Toplam Kalite ve İnsankaynakları Yönetimi, 2.B., İstanbul, 1997.
  • ERDOĞAN İrfan, Korkmaz ALEMDAR, İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınevi, 1 .B., Ankara, 1990.
  • ERTEKİN Yücel, Halkla İlişkiler, 2.B., T.O.D.A.İ. Ankara, 1996.
  • FORRAY Jean M annhelmer, "A Good Relationship With The Boss," Pays off Academy o f Management Executive ,1995. FULTON Patsy,
  • General Office Practices "Communication" Sout Western
  • Publishing Company, 1991.
  • HELRIEGEL Don. And Jhon SLOCON, Organization Behavior, W est Publicship Company, Nevv York, 1980.
  • M ILKOVICH George and John W. BOUDREAVS, Human Resources M anagem ent, 1991.
  • OSKAY Ünsal, XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri Kuramsal Bir Yaklaşım , Der Yayınları, İstanbul, 1993.
  • PALM ER M argaret and Kanneth T. WİNTERS, Fundemantels of Human Resources, çev. Doğan Şahiner, Rota Yayınları, I.B., İstanbul, 1993.
  • POLAT Aykut, Yönetim Psikolojisi. T.O.D.A.İ. Ankara, 1997.
  • QUAIL Deniş Mc. and Suen W IN D A H L ," Kitle İletişim Çalışmaları İçin Etkileşim M o d elleri,", çev. Banu Dağdaş, Uğur Demiray, A.Ü.Yayını, Eskişehir, 1996.
  • SCHRAM W ilbur and Donald ROBERT, "The Process and Effects o f Mass Communication" University of Ilinois Press, 1971.
  • SCHERMERHORN John R. and Jr. Hunt OSBORN, Managina Organizational Behauior, Fifth Edition, Nevv York Chichester Brisbane, Toronto, 1991.
  • SCHANATE Mel.E, Human Relation, Merrill Publishing Company, Colombus. Ohio, 1990.
  • SERİNKAN Celalettin, "İşletmelerin Personel-İnsan Kaynakları Yönetimi." Verim ­ lilik Dergisi, M.P.M. Yayını, S.4, Ankara, 1996.
  • SHONNER Clavde and Worren W EORNER, The M athematical Theory of Com m unication, University Ilinois Press, 1949.
  • TÜRKM EN İsmail, Yöneticiler İçin Etkin İletişim Modeli, M .P.M .Ya..No.480, Ankara, 1996.
  • Y ÜKSEL A. Haluk," İletişim Süreci ve Sistem Yaklaşımı Açısından İletişim Süre­ cinin İncelenmesi." Anadolu Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, S. 6, Eskişehir, 1989.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan İbicioğlu Bu kişi benim

Nedret Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İbicioğlu, H., & Çağlar, N. (2015). İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(2).
AMA İbicioğlu H, Çağlar N. İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(2).
Chicago İbicioğlu, Hasan, ve Nedret Çağlar. “İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2 (Haziran 2015).
EndNote İbicioğlu H, Çağlar N (01 Haziran 2015) İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2
IEEE H. İbicioğlu ve N. Çağlar, “İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2, Haziran 2015.
ISNAD İbicioğlu, Hasan - Çağlar, Nedret. “İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 2 (Haziran 2015).
JAMA İbicioğlu H, Çağlar N. İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA İbicioğlu, Hasan ve Nedret Çağlar. “İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 2, 2015.
Vancouver İbicioğlu H, Çağlar N. İŞLETMELERDE İNSANGÜCÜ VERİMLİLİĞİNİN ARTTIRILMASINDA ÖRGÜT İÇİN İLETİŞİMİN ROLÜ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(2).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.