BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA'DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)

Yıl 2002, Sayı: 7, - , 20.06.2015

Öz

In order to meet human necessities, some products and services must be manufactured and be available on the market. This necessities firstly the product sector appear and then let the service sector appear and led them to reach present levels. Especially service sector greatly developed during the 20. century and its share among other economicial activities expanded. The development of service sector all over the world is also experienced in Turkey and since 1980’s there have been remarkable improvements in Turkey. With reduction of the problems confronted in the pocess of service production, quality has gained importance among all services whatever they may be. Besides all these develpments, such services as health, education, security and safety which directly affect the societies today and tomorrow has constantly gained more importance. As a matter of fact, any result which may be caused by a quality problem in these sectors will result in destructions that cannot be compensated

Kaynakça

  • CAFOĞLU Zuhal, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Avni Akyol Ümit Kültür Ve Eğitim Vakfı, İstanbul, 1996
  • COURTİS John, Hizmet pazarlaması pratik bir rehber, Çev: Birol Tenekecioğlu, Bilim teknik yayınevi, Eskişehir, 1993
  • HACIOĞLU Necdet . Turizm Pazarlaması, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1989
  • İÇÖZ Orhan, Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Anatolia Yayıncılık, Ankara, 19 KARAHAN Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta yayınları, İstanbul, 2000
  • MUCUK İsmet, Pazarlama İlkeleri,Türkmen Kitabevi, İstanbul, 1997
  • MONKS Joseph G., Operations Management: Theryong Problems, Mcgrow Hill Book Company, 1982
  • ODABAŞI Yavuz, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • ORHANER Emine ve KORKMAZ Sezer, “Türk Ekonomisinde Hizmet Sektörünün Durumu ve Rekabet Gücü”, 3. Verimlilik kongresi, MPM yayın No:599, 14-16 mayıs 1997, Ankara, 1997
  • PALMER Adrian, Principles of Services Marketing, MCGrow H:11 Book Company, Bershire, 1994
  • ROGERS Len, İlke Ve Yöntemleriyle Pazarlama, Epsilon yayıncılık , İstanbul, 1996
  • STATON W., Fundametal of Marketing, McGrow Hill Fasot Company, 1984
  • TAŞKIN Erdoğan, Müşteri İlişkileri Eğitimi, Kazancı Kitap Tic. A.Ş.,İstanbul, 1997
  • UNUTULMAZ Osman ve VARİNLİ İnci, “ Hizmet Pazarlamasında Kalite”, Turizm Eğitimi-Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 9-11 Aralık 1992,

HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA'DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)

Yıl 2002, Sayı: 7, - , 20.06.2015

Öz

İnsan gereksinimlerinin karşılanabilmesi için bir takım mal ve hizmetlerin üretilmesi ve tüketime sunulması gerekir. Bu gereklilik önce mal sektörünün, daha sonrada hizmet sektörünün ortaya çıkmasını ve bugünkü seviyeye ulaşmasını sağlamıştır. Hizmet sektörü özellikle 20. yy’da büyük bir gelişme göstermiş ve genel ekonomik faaliyetler içerisindeki payı gittikçe büyümüştür. Hizmet sektöründe dünya çapında yaşanan bu gelişme Türkiye’ye de yansımış ve özellikle 1980’li yıllardan bu yana Türkiye’de önemli ilerlemeler gözlenmiştir. Hizmet üretiminde karşılaşılan sorunların büyük oranda azalmasıyla birlikte hangi tür hizmet olduğu fark etmeksizin tüm hizmetlerde kalite birinci plana yerleşmiştir. Bununla birlikte sağlık, eğitim, güvenlik hizmetleri gibi kişilerin ve toplumların bugününü ve geleceğini yakından ilgilendiren ve etkileyen birtakım hizmetlere verilen önem her geçen gün daha da artmıştır. Çünkü bu hizmetlerde kalitesizliğin neden olacağı maliyet, ileride telafisi mümkün olmayan zararlara yol açacaktır

Kaynakça

  • CAFOĞLU Zuhal, “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Avni Akyol Ümit Kültür Ve Eğitim Vakfı, İstanbul, 1996
  • COURTİS John, Hizmet pazarlaması pratik bir rehber, Çev: Birol Tenekecioğlu, Bilim teknik yayınevi, Eskişehir, 1993
  • HACIOĞLU Necdet . Turizm Pazarlaması, Uludağ Üniversitesi, Bursa, 1989
  • İÇÖZ Orhan, Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Anatolia Yayıncılık, Ankara, 19 KARAHAN Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta yayınları, İstanbul, 2000
  • MUCUK İsmet, Pazarlama İlkeleri,Türkmen Kitabevi, İstanbul, 1997
  • MONKS Joseph G., Operations Management: Theryong Problems, Mcgrow Hill Book Company, 1982
  • ODABAŞI Yavuz, Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • ORHANER Emine ve KORKMAZ Sezer, “Türk Ekonomisinde Hizmet Sektörünün Durumu ve Rekabet Gücü”, 3. Verimlilik kongresi, MPM yayın No:599, 14-16 mayıs 1997, Ankara, 1997
  • PALMER Adrian, Principles of Services Marketing, MCGrow H:11 Book Company, Bershire, 1994
  • ROGERS Len, İlke Ve Yöntemleriyle Pazarlama, Epsilon yayıncılık , İstanbul, 1996
  • STATON W., Fundametal of Marketing, McGrow Hill Fasot Company, 1984
  • TAŞKIN Erdoğan, Müşteri İlişkileri Eğitimi, Kazancı Kitap Tic. A.Ş.,İstanbul, 1997
  • UNUTULMAZ Osman ve VARİNLİ İnci, “ Hizmet Pazarlamasında Kalite”, Turizm Eğitimi-Konferans-Workshop, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 9-11 Aralık 1992,
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Taşkın Bu kişi benim

Erol Kurubaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Taşkın, E., & Kurubaş, E. (2015). HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(7).
AMA Taşkın E, Kurubaş E. HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(7).
Chicago Taşkın, Ercan, ve Erol Kurubaş. “HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7 (Haziran 2015).
EndNote Taşkın E, Kurubaş E (01 Haziran 2015) HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7
IEEE E. Taşkın ve E. Kurubaş, “HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7, Haziran 2015.
ISNAD Taşkın, Ercan - Kurubaş, Erol. “HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 (Haziran 2015).
JAMA Taşkın E, Kurubaş E. HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Taşkın, Ercan ve Erol Kurubaş. “HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 7, 2015.
Vancouver Taşkın E, Kurubaş E. HİZMET PAZARLAMASI AÇISINDAN EĞİTİM HİZMETLERİNDE KALİTE (KÜTAHYA’DAKİ ÖZEL DERSANE ÖĞRENCİLERİ İLE İLGİLİ BİR SAHA ARAŞTIRMASI). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(7).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.