BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2004, Sayı: 11, - , 20.06.2015

Öz

In this research, it was looked for if there significant differences in terms of the difficulty indexes discrimination indexes, test variances and reliabilities calculated with KR-20, among the multiple choice, short answer and true-false test items to point out the effectiveness of these tests in terms of measuring same modes of behavior. In order to find out these differences, three tests including the items multiple choice, short answer and of truefalse, were prepared. These tests were applied to 74 students studying in 7th and 8th grades in Mustafa Kemal Primary School in Eskişehir. In order to provide the data bases on the processing, the following analyses were made at the end of the appication. While comparing the difficulty indexes of the items of all the three tests; the analysis of variance was used, scheffé tests were used to make pairwies comparations. Items discrimination indexes and KR20 reliability indexes were computed and grouped for each type of tests. The variances of the test were tested with the F test. In results of the reseacrch, it was found that the average difficulty belonging to the short answer items was lower than that of the true-false and the multiple choice items;the true-false test items had more items than the short answer and the multiple choice test in terms of discrimination indexes; the short answer test had more reliable items than the true-false and the multiple choice test

Kaynakça

  • Baykul, Y. (1989). Test Geliştirme Ders Notları. Ankara: Hacettepe
  • Üniversitesi, Çoğaltma. Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook 1.
  • Cognative Domain. New York: Mckay. Lancester, D. M. (1987). “A Comparison of Item Type and Source on
  • Difficulty and Discrimination Ability”, Presented at the Annual Meeting of Midsouth Educational Research Association in Mobile Alabama, November Özçelik, D. A. (1992-2). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: Yeni Doğuş Mat.
  • Tekin, H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Mat.
  • Tripp, A. M. (1982). “A Comparison of the Effect of Conventional and Complex Multiple-Choice Options on Item Difficulty and Discriminations”,
  • Dissertation Abstracts International, 43:3886-A.
  • Turgut, M. F. (1979). 676 Test Geliştirme Teknikleri Ders Notu: 1. Ankara:
  • Hacettepe Üniversitesi. Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara:
  • Saydam Matbaacılık, Altıncı Baskı.

OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

Yıl 2004, Sayı: 11, - , 20.06.2015

Öz

Bu araştırmada seçme gerektiren, kısa cevaplı ve doğru-yanlış test maddelerinin aynı davranışları ölçme yönünden etkililiklerinin ortaya konulabilmesi için madde güçlükleri, ayırıcılık gücü indeksleri, test varyansları ve KR-20 güvenirlikleri arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığına bakılmıştır. Bu farklılıkların ortaya konulabilmesi için, seçme gerektiren, kısa cevaplı ve doğru-yanlış tipi maddelerden oluşturulan üç test hazırlanmış ve Eskişehir Mustafa Kemal İlköğretim Okulu yedinci ve sekizinci sınıflarında okuyan 74 öğrenciye üç oturumda uygulanmıştır. Uygulama sonunda elde edilen verilerin işlenmesiyle ilgili olarak her üç teste ait maddelerin güçlük indekslerinin karşılaştırılmasında varyans analizinden yararlanılmış, farklılıkları test etmede ise Scheffé testi kullanılmıştır. Her üç test için madde ayırıcılık gücü indeksleri, madde güvenirlik indeksleri hesaplanıp gruplandırılmıştır. Test güvenirlikleri KR-20 güvenirlik katsayısı ile, testlerin varyansları ise F testi ile hesaplanmıştır. Verilerin analizi sonunda; kısa cevaplı teste ait ortalama madde güçlüğünün, doğru-yanlış ve seçme gerektiren teste ait ortalama madde güçlüklerinden daha küçük olduğu; doğru-yanlış testinin seçme gerektiren ve kısa cevaplı testten daha çok ayırıcı madde içerdiği; kısa cevaplı testin seçme gerektiren ve doğru-yanlış testten daha çok güvenilir olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Baykul, Y. (1989). Test Geliştirme Ders Notları. Ankara: Hacettepe
  • Üniversitesi, Çoğaltma. Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives, Handbook 1.
  • Cognative Domain. New York: Mckay. Lancester, D. M. (1987). “A Comparison of Item Type and Source on
  • Difficulty and Discrimination Ability”, Presented at the Annual Meeting of Midsouth Educational Research Association in Mobile Alabama, November Özçelik, D. A. (1992-2). Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Ankara: Yeni Doğuş Mat.
  • Tekin, H. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Mars Mat.
  • Tripp, A. M. (1982). “A Comparison of the Effect of Conventional and Complex Multiple-Choice Options on Item Difficulty and Discriminations”,
  • Dissertation Abstracts International, 43:3886-A.
  • Turgut, M. F. (1979). 676 Test Geliştirme Teknikleri Ders Notu: 1. Ankara:
  • Hacettepe Üniversitesi. Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara:
  • Saydam Matbaacılık, Altıncı Baskı.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aytunda Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Oğuz, A. (2015). OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(11).
AMA Oğuz A. OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(11).
Chicago Oğuz, Aytunda. “OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 11 (Haziran 2015).
EndNote Oğuz A (01 Haziran 2015) OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11
IEEE A. Oğuz, “OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 11, Haziran 2015.
ISNAD Oğuz, Aytunda. “OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11 (Haziran 2015).
JAMA Oğuz A. OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Oğuz, Aytunda. “OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 11, 2015.
Vancouver Oğuz A. OKUL DENEYİMİ 1 DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(11).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.