Developments in technology have brought new changes and innovations in education as well as in other aspects of life within the first quarter of the 21 century. Computer-based technologies, in particular, allow courses to be taught more effectively with different variety of methods. The purpose of this study is to find out what computer-based technologies have been used by geography teachers and understand teachers' viewpoints on the subject. In addition, the study aims to what extend teachers have been benefiting from computer-based technology. Finally, it is expected to determine which technologies have been gaining importance in today's geography lessons. In this study a survey was conducted via E-mail for selected geography teachers who are the members of the geography education Yahoo Group. Approximately five percent of the teachers out of nearly two thousands responded for the questionnaire. The survey results revealed that teachers have difficulties to transfer different technologies into their classrooms although they seemed to have understood the importance of computer-based technology in education
Teknolojik gelişmeler 21. yüzyılın ilk çeyreğinin yaşandığı şu günlerde hayatın tüm alanlarında olduğu gibi eğitimde de çok büyük değişim ve yenilikler meydana getirmektedir. Özellikle bilgisayar ve İnternet merkezli olarak gelişen teknolojiler öğretimin çok daha verimli ve farklı yöntemlerle işlenmesine olanak tanımaktadır. Bu çalışmada günümüz coğrafya derslerinde hangi teknolojilerin ön plana çıkmakta olduğunun tespiti yapıldıktan sonra hali hazırda bilgisayar ve İnterneti kullanan coğrafya öğretmenlerinin teknolojiye bakış açıları ve teknolojiden ne düzeyde yararlandıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışmada yöntem olarak anket kullanılmıştır. Anket coğrafya eğitimi Yahoo gruba üye olan coğrafya öğretmenlerine e-posta yolu ile gönderilmiştir. Ankete Yahoo gruba üye olduğu düşünülen iki bin öğretmenin yaklaşık %5'i cevap vermiştir. Anket sonuçlarına göre öğretmenlerin teknolojinin öğretim açısından ne denli önemli olduğunu kavramış oldukları görülmekle beraber, günümüzdeki gelmiş olduğu seviye ile teknolojik çeşitliliği tam olarak sınıflarına yansıtamadıkları ortaya çıkmıştır
Teknoloji Coğrafya Eğitimi Coğrafya Öğretmenleri Ortaöğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 19 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.