BibTex RIS Kaynak Göster

ISO 9001 BELGELİ KOBİ'LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ

Yıl 2009, Sayı: 25, - , 20.06.2015

Öz

In this proceeding, it is analysed that whether a difference exists between the performance of ISO 9001 certified SMEs’ according to the factors; socio-economic status of the firm’s region, sector, time since certification, consultancy service taken during the certification period. Data from 111 ISO 9001 certified SMEs was gathered by survey and analysed by one-way Anova. As a result, an effect of consultancy service to performance was determined. Also determined that sector has partial effects, socio-economic status of the firm’s region and time since certification have no effects

Kaynakça

  • Prajogo, D.I., The comparative analysis of TQM practices and quality performance between manufacturing and service firms. International Journal of Service Quality Management. 16(3), 217-228, (2005).
  • Quazi, H.A.; C.W. Hong; C.T. Meng, Impact of ISO 9000 certification on quality management practices: A comparative study. Total Quality Management. 13(1), 53-67, 2002.
  • Ismail, M.Y.; M.E. Baradie; M.S.J. Hashmi, Quality management in the manufacturing industry: Practice vs. performance. Computers Ind. Engng. 35(3-4), 519-522, 1998.
  • Naveh, E.; A. Marcus; H.K. Moon, Implementing ISO 9000: Performance improvement by first or second movers. International Journal of Production Research. 42(9), 1843-1863, 2004.
  • Terziovski, M.; D. Power; A.S. Sohal, The longitudinal effects of the ISO 9000 certification process on business performance. European Journal of Operational Research. 146, 580-595, 2003.
  • Hendricks, K.B.; V.R. Singhal, Firm characteristics, total quality management and financial performance. Journal of Operations Management. 19, 269-285, 2001.
  • Huarng, F., Integrating ISO 9000with TQM spirits: A survey. Industrial Management & Data Systems. 8, 373-379, 1998.
  • Taylor, W.A., Senior executives and ISO 9000 – Attitudes, behaviours and commitment. International Journal of Quality & Reliability Management. 12(4), 40-57, 1995.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması. DPT Yayın No: 2671. Ankara, 2003.
  • Kaplan, R.S.; D.P. Norton, The Balanced Scorecard – Measures that drive performance. Harvard Business Review. Jan-Feb, 71-79, 1992.
  • Baş, T., Anket. Seçkin. Ankara, 2003.
  • Casadesus, M.; S. Karapetrovic, The erosion of ISO 9000 benefits: A temporal study. International Journal Of Quality & Reliability Management. 22(2), 120-136, 2005.

ISO 9001 BELGELİ KOBİ'LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ

Yıl 2009, Sayı: 25, - , 20.06.2015

Öz

Bu bildiride ISO 9001 belgeli KOBİ’lerin performanslarında,firmanın bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması, faaliyet alanı, ne kadar süredir belgeye sahip olduğu ve belgelendirme sırasında danışmanlık hizmeti alınıp alınmadığı faktörleri bakımından bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Anket yardımıyla 111 ISO 9001 belgeli KOBİ’nin verilileri elde edilip tek yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Sonuçta danışmanlık hizmetinin performansa etkisi tespit edilmiştir. Sektörün kısmen etkisinin olduğu, firmanın bulunduğu bölgenin sosyo-ekonomik gelişmişliği ve ne kadar süredir belgeye sahip olduğunun ise herhangi bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Prajogo, D.I., The comparative analysis of TQM practices and quality performance between manufacturing and service firms. International Journal of Service Quality Management. 16(3), 217-228, (2005).
  • Quazi, H.A.; C.W. Hong; C.T. Meng, Impact of ISO 9000 certification on quality management practices: A comparative study. Total Quality Management. 13(1), 53-67, 2002.
  • Ismail, M.Y.; M.E. Baradie; M.S.J. Hashmi, Quality management in the manufacturing industry: Practice vs. performance. Computers Ind. Engng. 35(3-4), 519-522, 1998.
  • Naveh, E.; A. Marcus; H.K. Moon, Implementing ISO 9000: Performance improvement by first or second movers. International Journal of Production Research. 42(9), 1843-1863, 2004.
  • Terziovski, M.; D. Power; A.S. Sohal, The longitudinal effects of the ISO 9000 certification process on business performance. European Journal of Operational Research. 146, 580-595, 2003.
  • Hendricks, K.B.; V.R. Singhal, Firm characteristics, total quality management and financial performance. Journal of Operations Management. 19, 269-285, 2001.
  • Huarng, F., Integrating ISO 9000with TQM spirits: A survey. Industrial Management & Data Systems. 8, 373-379, 1998.
  • Taylor, W.A., Senior executives and ISO 9000 – Attitudes, behaviours and commitment. International Journal of Quality & Reliability Management. 12(4), 40-57, 1995.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (DPT), İllerin ve Bölgelerin Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması. DPT Yayın No: 2671. Ankara, 2003.
  • Kaplan, R.S.; D.P. Norton, The Balanced Scorecard – Measures that drive performance. Harvard Business Review. Jan-Feb, 71-79, 1992.
  • Baş, T., Anket. Seçkin. Ankara, 2003.
  • Casadesus, M.; S. Karapetrovic, The erosion of ISO 9000 benefits: A temporal study. International Journal Of Quality & Reliability Management. 22(2), 120-136, 2005.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Aslan Bu kişi benim

Mehmet S. İlkay Bu kişi benim

Ali İhsan Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Aslan, E., İlkay, M. S., & Özdemir, A. İ. (2015). ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(25).
AMA Aslan E, İlkay MS, Özdemir Aİ. ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(25).
Chicago Aslan, Emre, Mehmet S. İlkay, ve Ali İhsan Özdemir. “ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25 (Haziran 2015).
EndNote Aslan E, İlkay MS, Özdemir Aİ (01 Haziran 2015) ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25
IEEE E. Aslan, M. S. İlkay, ve A. İ. Özdemir, “ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25, Haziran 2015.
ISNAD Aslan, Emre vd. “ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 (Haziran 2015).
JAMA Aslan E, İlkay MS, Özdemir Aİ. ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Aslan, Emre vd. “ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25, 2015.
Vancouver Aslan E, İlkay MS, Özdemir Aİ. ISO 9001 BELGELİ KOBİ’LERİN PERFORMANS FARKLILIKLARININ BAZI FAKTÖRLER BAKIMINDAN ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(25).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.