BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)

Yıl 2009, Sayı: 25, - , 20.06.2015

Öz

The aim of this work is to determine the attitudes of Department of Social Sciences Teaching students' towards the history and geography courses and also to obtain the students' opinions about related courses. The study was carried out with the 101 students of Department of Social Sciences Teaching studying in Faculty of Education in Adıyaman University. Quantitative and qualitative data in relation of history and geograpy courses taken from the students were evaluated. In addition, frequency, percantage and arithmetic means of them were figured out and the results of questionnaires were also evaluated. The results of the study showed that students were eager to learn the subjects of history and geography, but the results also indicated that the methods and techniques used by the teachers were critically essential to maintain the eagerness and interest of the students. Furthermore, It was revealed that students were much more eager to take geography courses in comparision to take history courses. In other words, students’ attitudes towards History and Geography are quite positive

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1999), Öğretmen El Kitabı, Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Doğanay, H. (1989), “Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları” Coğrafya Araştırmaları Dergisi. C.1, S:1 s:7-25
  • Freeman, E., and Levstik, L. "Recreating the Past: Historical Fiction in the Social Studies Curriculum." Elementary School Journal 88, no. 14 (1988): 329-337.
  • Köstüklü, N.(1999) “Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi”, Konya: Günay Ofset.
  • Richarson.V.(1996),”The Role Of Attitudes And Beliefs İn Learning To Teach “Handbook Of Research On Teacher
  • Education(Ed: J, Skula, T, J, Buttery, E.Guyton), Newyork,Simon And Suchuster Macmillan, S.102-119
  • Tanrıöğen, A. (2006), Hayat ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Etkili Vatandaş Yetiştirme, Editör: Abdurrahman
  • Tanrıöğen, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Tezbaşaran, A. (1997), Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu, Ankara Türk Psikologlar Derneği Yayınları, II. Baskı.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)

Yıl 2009, Sayı: 25, - , 20.06.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde okuyan öğrencilerin tarih ve coğrafya dersine karşı tutumlarını tespit etmek ve bu derslerle ilgili görüşlerini almaktır. Çalışma Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 101 sosyal bilgiler öğretmenliği bölümü öğrencisi ile yapılmıştır. Tarih ve coğrafya dersi ile ilgili öğrencilerden alınan nitel ve nicel veriler değerlendirilmiş, frekans, yüzdelik ve aritmetik ortalamaları alınmış ve anket sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin tarih ve coğrafya konularına karşı ilgili ve istekli oldukları ancak öğretmenlerin dersi işleyişlerinin ve uyguladıkları yöntem ve tekniklerin bu ilgi ve isteği sürdürmede etkili olduğu, belirtilmiştir. Öğrencilerin tarih dersine oranla coğrafya dersine karşı daha ilgili ve istekli olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1999), Öğretmen El Kitabı, Ankara, PegemA Yayıncılık.
  • Doğanay, H. (1989), “Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları” Coğrafya Araştırmaları Dergisi. C.1, S:1 s:7-25
  • Freeman, E., and Levstik, L. "Recreating the Past: Historical Fiction in the Social Studies Curriculum." Elementary School Journal 88, no. 14 (1988): 329-337.
  • Köstüklü, N.(1999) “Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi”, Konya: Günay Ofset.
  • Richarson.V.(1996),”The Role Of Attitudes And Beliefs İn Learning To Teach “Handbook Of Research On Teacher
  • Education(Ed: J, Skula, T, J, Buttery, E.Guyton), Newyork,Simon And Suchuster Macmillan, S.102-119
  • Tanrıöğen, A. (2006), Hayat ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Etkili Vatandaş Yetiştirme, Editör: Abdurrahman
  • Tanrıöğen, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Tezbaşaran, A. (1997), Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu, Ankara Türk Psikologlar Derneği Yayınları, II. Baskı.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kadir Ulusoy Bu kişi benim

Kamile Gülüm Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Ulusoy, K., & Gülüm, K. (2015). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(25).
AMA Ulusoy K, Gülüm K. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(25).
Chicago Ulusoy, Kadir, ve Kamile Gülüm. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25 (Haziran 2015).
EndNote Ulusoy K, Gülüm K (01 Haziran 2015) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25
IEEE K. Ulusoy ve K. Gülüm, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25, Haziran 2015.
ISNAD Ulusoy, Kadir - Gülüm, Kamile. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 25 (Haziran 2015).
JAMA Ulusoy K, Gülüm K. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Ulusoy, Kadir ve Kamile Gülüm. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 25, 2015.
Vancouver Ulusoy K, Gülüm K. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN TARİH VE COĞRAFYA DERSLERİNE YÖNELİK TUTUMLARI (ADIYAMAN ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(25).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.