BibTex RIS Kaynak Göster

DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ

Yıl 2010, Sayı: 27, - , 20.06.2015

Öz

The aim ot he present study is to evaluate the practices of democracy education and school assemlies Project through teachers vievs. The study groups was composed of teachers who werw working at high schools in the centre of Kütahya. İn the study, likert type democratic attitute scale composed of 12 items and five gradings was used. The reliabity coefficient was found to be ,95. As a result of the factor analysis done to assure the structural validity of the scale it was found out that the scale was composed of one factor explaining 68,758% of the whole variance. In the study, the frequenies, percenteges and aritmetic means of the answers given to the items werecalculated. T-test was used in groups with two variables an done way variance analysis (ANOVA) was done in groups with more than two variables. As a result of the analyses done ststistically significant difference vas found between the views of teachers in terms of the üniversty graduated

Kaynakça

  • Armağan, A. (2004). “Basının Vatandaşlık Kültürü Oluşturmada İşlevi”. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. 86–93.
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Biçer, B. (2007), Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi İle Öğrencilerde Demokrasi Kültürü Kazanımlarının Ortaöğretim
  • Öğretmenlerince Değerlendirilmesine Yönelik Bir Analiz (Kütahya Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya. Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim, Eğitim Felsefesine Giriş. (Çev.: Tahsin Yılmaz), İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları Basımevi.
  • Doğan, İ. (2001). Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları. Birinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erdoğan, M. (1994). “Demokrasi, Laiklik, Resmi İdeoloji”. Türkiye Günlüğü. Sayı:29: 113–116, Temmuz-Ağustos.
  • Emir, S. ve Kaya, Z. (2004). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Abant İzzet Baysal
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 4 (8): 69–89. Gömleksiz, M. (1994). “Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Uygulanan Kubaşık Öğrenme Yönteminin Erişiye, Demokratik Tutumlara ve Benlik Saygısına Etkisi”. 476–493, 1. Eğitim Bilimleri Kongresi, Kuram-Uygulama-Araştırma: Bildiriler. Adana: Çukurova
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Sekizinci Basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıncal, R. Y. ve Uygun, S. (2006). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 171 Yaz. 31–42.
  • MEB (Mili Eğitim Bakanlığı). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin Milli Eğitim Sistemimiz Açısından Önemi”. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name= concert&pa=list_pagess_catagories&cid=2-10k. Erişim Tarihi: 20.01.2006.
  • Oğuzkan, F. (1981). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Saracaloğlu, S.; Evim, İ. ve Varol, S. R. (2004). “İzmir İlinde Çeşitli Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenler İle Öğretmen
  • Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Sayı: 4(2): 338– 3 Touraine, A. (1997). Demokrasi Nedir?, (Çev. Olcay Kunal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe Sözlük. Onuncu Basım. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.

DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ

Yıl 2010, Sayı: 27, - , 20.06.2015

Öz

Bu araştırmanın amacını demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda ise Kütahya il merkezindeki ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenler yer almaktadır. Araştırmada demokratik tutumlarla ilgili 12 maddeden oluşan beş dereceli likert tipi bir demokratik tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlik katsayısı ,95 olarak bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini sağlamak amacıyla yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin toplam varyansın % 68,758’ini açıklayan tek faktörden oluştuğunu göstermiştir. Araştırmada maddelere verilen yanıtların frekans, yüzde ve aritmetik ortalamaları hesaplanmış, ikili gruplarda t-testi, ikiden fazla olan gruplarda ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan çözümlemeler sonucunda, mezun olunan yükseköğretim kurumu değişkeni açısından öğretmenlerin görüşleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Armağan, A. (2004). “Basının Vatandaşlık Kültürü Oluşturmada İşlevi”. Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu. 86–93.
  • Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Biçer, B. (2007), Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi İle Öğrencilerde Demokrasi Kültürü Kazanımlarının Ortaöğretim
  • Öğretmenlerince Değerlendirilmesine Yönelik Bir Analiz (Kütahya Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya. Dewey, J. (1996). Demokrasi ve Eğitim, Eğitim Felsefesine Giriş. (Çev.: Tahsin Yılmaz), İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları Basımevi.
  • Doğan, İ. (2001). Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları. Birinci Basım. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Erdoğan, M. (1994). “Demokrasi, Laiklik, Resmi İdeoloji”. Türkiye Günlüğü. Sayı:29: 113–116, Temmuz-Ağustos.
  • Emir, S. ve Kaya, Z. (2004). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclislerine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Abant İzzet Baysal
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı: 4 (8): 69–89. Gömleksiz, M. (1994). “Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Uygulanan Kubaşık Öğrenme Yönteminin Erişiye, Demokratik Tutumlara ve Benlik Saygısına Etkisi”. 476–493, 1. Eğitim Bilimleri Kongresi, Kuram-Uygulama-Araştırma: Bildiriler. Adana: Çukurova
  • Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Sekizinci Basım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıncal, R. Y. ve Uygun, S. (2006). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Uygulamalarının Değerlendirilmesi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı: 171 Yaz. 31–42.
  • MEB (Mili Eğitim Bakanlığı). “Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesinin Milli Eğitim Sistemimiz Açısından Önemi”. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name= concert&pa=list_pagess_catagories&cid=2-10k. Erişim Tarihi: 20.01.2006.
  • Oğuzkan, F. (1981). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Saracaloğlu, S.; Evim, İ. ve Varol, S. R. (2004). “İzmir İlinde Çeşitli Kurumlarda Görev Yapan Öğretmenler İle Öğretmen
  • Adaylarının Demokratik Tutumları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Sayı: 4(2): 338– 3 Touraine, A. (1997). Demokrasi Nedir?, (Çev. Olcay Kunal). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu. (2005). Türkçe Sözlük. Onuncu Basım. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Baykal Biçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Biçer, B. (2015). DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(27).
AMA Biçer B. DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(27).
Chicago Biçer, Baykal. “DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 27 (Haziran 2015).
EndNote Biçer B (01 Haziran 2015) DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27
IEEE B. Biçer, “DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 27, Haziran 2015.
ISNAD Biçer, Baykal. “DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 27 (Haziran 2015).
JAMA Biçer B. DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Biçer, Baykal. “DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 27, 2015.
Vancouver Biçer B. DEMOKRASİ EĞİTİMİ VE OKUL MECLİSLERİ PROJESİNİN ÖĞRENCİLERE DEMOKRATİK TUTUMLARI KAZANDIRMAYA ETKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(27).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.