Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Sayı: 28, 111 - 118, 30.12.2010

Öz

The purpose of this study is to examine the vocational anxiety of candidate teachers according to some variables. In this study question about if professional anxiety exhibit differences according to the department and class has answered. Data for this study were collected through the administration of the “Preservice Teacher Concerns Checklist” to 383 (234 Visual Art Teachers + 149 Music Teachers) students educating in Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Educational, Department of Art Education during the fall semester of 2009 – 2010 academic year. Reliability coefficient measurements, factor analysis and “t” test and anova test to make comparing between groups have made for the collected data. At the end of the comments according to results it has understand that anxiety level is getting rise while class level is rising. Some suggestions have proposed intended for the obtained results

Kaynakça

  • AKGÜN, A. GÖNEN, S. AYDIN, M. (2007). İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı
  • Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 6(20), 283 – 299.
  • ATAÜNAL, A. (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş veya Nasıl Bir İnsan? Ankara: 20 Mayıs Eğitim Kültür ve Sosyal Dayanışma Vakfı Yayını:3
  • AYDIN, E & DİLMAÇ, B. (2004). Eğitime İlişkin Çeşitlemeler (Ed:Musa Gürsel), Konya: Eğitim Kitabevi
  • BAŞTÜRK, R. (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavına Hazırlanan Öğretmen Adaylarının Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi,
  • Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163–176. BOZANOĞLU, İ. (2005). Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Güdülenme, Benlik Saygısı, Başarı ve Sınav
  • Kaygısı Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 17–42. DEMİREL, Ö. (2001). Eğitim Sözlüğü, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • NAEA (National Art Education Association). (1994). The National Visual Arts Standarts, Reston:1916 Association Drive
  • OSBORNE, M. S., KENNY, D. T. & HOLSOMBACK, R. (2005). Assessment of Music Performance Anxiety in Late Childhood: A
  • Validation Study of the MPAI-A, International Journal of Stress Management, 12(4), 312-330. ÖZGAN, H. BALKAR, B. ESKİL, M (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencileri Tarafından Sınıfta Algılanan Stres Nedenleri Ve Kişisel
  • Değişkenlerin Strese Olan Etkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 7(24), 337-350.
  • SABAN, A. KORKMAZ, İ. AKBAŞLI, S. (2004).Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları, Eğitim Araştırmaları, 5(17), 198 –209.
  • SÖNMEZ, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık
  • TAŞĞIN, Ö. (2006). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı
  • Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679 – 686. ÜLGEN, G. (1995). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Lazer Ofset Matbaa Tesisleri
  • YILDIRIM, İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı Ve Sosyal Destek, Hacettepe Üniversitesi

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Sayı: 28, 111 - 118, 30.12.2010

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının mesleki kaygılarını bazı değişkenler açısından incelemektedir. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır; öğretmen adaylarının mesleki kaygıları sınıf ve bölüm bakımından farklılık göstermekte midir? Araştırmanın verileri, 2009 – 2010 öğretim yılı güz yarıyılında Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 383 (234 Resim-iş öğretmenliği + 149 Müzik öğretmenliği) öğrenciye “Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği”nin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilere yönelik güvenirlik katsayısı ölçümü, faktör analizi ve gruplar arası karşılaştırmalar için “t” testi ve anova testi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre yapılan değerlendirmeler sonucunda mesleki kaygı düzeyinin sınıf düzeyi arttıkça yükseldiği anlaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara yönelik bazı öneriler getirilmiştir

Kaynakça

  • AKGÜN, A. GÖNEN, S. AYDIN, M. (2007). İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı
  • Değişkenlere Göre İncelenmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 6(20), 283 – 299.
  • ATAÜNAL, A. (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş veya Nasıl Bir İnsan? Ankara: 20 Mayıs Eğitim Kültür ve Sosyal Dayanışma Vakfı Yayını:3
  • AYDIN, E & DİLMAÇ, B. (2004). Eğitime İlişkin Çeşitlemeler (Ed:Musa Gürsel), Konya: Eğitim Kitabevi
  • BAŞTÜRK, R. (2007). Kamu Personeli Seçme Sınavına Hazırlanan Öğretmen Adaylarının Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi,
  • Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(2), 163–176. BOZANOĞLU, İ. (2005). Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliğinin Güdülenme, Benlik Saygısı, Başarı ve Sınav
  • Kaygısı Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(1), 17–42. DEMİREL, Ö. (2001). Eğitim Sözlüğü, Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • NAEA (National Art Education Association). (1994). The National Visual Arts Standarts, Reston:1916 Association Drive
  • OSBORNE, M. S., KENNY, D. T. & HOLSOMBACK, R. (2005). Assessment of Music Performance Anxiety in Late Childhood: A
  • Validation Study of the MPAI-A, International Journal of Stress Management, 12(4), 312-330. ÖZGAN, H. BALKAR, B. ESKİL, M (2008). Eğitim Fakültesi Öğrencileri Tarafından Sınıfta Algılanan Stres Nedenleri Ve Kişisel
  • Değişkenlerin Strese Olan Etkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com ISSN:1304-0278 7(24), 337-350.
  • SABAN, A. KORKMAZ, İ. AKBAŞLI, S. (2004).Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygıları, Eğitim Araştırmaları, 5(17), 198 –209.
  • SÖNMEZ, V. (1994). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, Ankara: Anı Yayıncılık
  • TAŞĞIN, Ö. (2006). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokulunda Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı
  • Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 679 – 686. ÜLGEN, G. (1995). Eğitim Psikolojisi, Ankara: Lazer Ofset Matbaa Tesisleri
  • YILDIRIM, İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı Ve Sosyal Destek, Hacettepe Üniversitesi
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Abdullah Ayaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M., & Ayaydın, A. (2010). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(28), 111-118.
AMA Kurtuldu M, Ayaydın A. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2010;(28):111-118.
Chicago Kurtuldu, M.kayhan, ve Abdullah Ayaydın. “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28 (Aralık 2010): 111-18.
EndNote Kurtuldu M, Ayaydın A (01 Aralık 2010) GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 111–118.
IEEE M. Kurtuldu ve A. Ayaydın, “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28, ss. 111–118, Aralık 2010.
ISNAD Kurtuldu, M.kayhan - Ayaydın, Abdullah. “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (Aralık 2010), 111-118.
JAMA Kurtuldu M, Ayaydın A. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;:111–118.
MLA Kurtuldu, M.kayhan ve Abdullah Ayaydın. “GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28, 2010, ss. 111-8.
Vancouver Kurtuldu M, Ayaydın A. GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010(28):111-8.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.