Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Sayı: 28, 269 - 278, 30.12.2010

Öz

Segments are divided into classes according customers. A multivariate statistical technique of cluster and discriminant analysis, market segmentation is often used. In this study, customers with credit card by taking into account the attitudes were classified. As a result of analyses, credit card customers could be divided into four classes was seen. These classes labeled whit Loyal credit card users, Inadhesive credit card users, Compulsory credit card users and Anti credit card users

Kaynakça

  • Altan, M., & Götürk, İ. (2008). “Türkiye’de Memurların Kredi Kartı Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma”. Muhasebe ve Finansman Dergisi (39), 110-126.
  • AŞAN, Z. (2007). “Kredi Kartı Kullanan Müşterilerin Sosyo Ekonomik Özelliklerinin Kümeleme Analiziyle İncelenmesi”,
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,(17), 256-267. Carow, A. K., & Staten, M. E. (1999). “Debit, Credit, or Cash: Survey Evidence on Gasoline Purchases”. Journal of Economics and Business (51), 409-421.
  • Cengiz, E. (2008). “Bankalarda Hizmetlerden Beklenen Fayda Kriterine Göre Pazar Bölümlendirme: Trabzon Örneği”. Cumhuriyet
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 32 (2), 351-363. Çavuş, M. F. (2006). “Bireysel Finansmanın Temininde Kredi Kartları: Türkiye’de Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 173-187. Girginer, N., Çelik, A., & Uçkun, N. (2008). “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin
  • Kredi Kartı Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (1), 193-208. Gökçen, G., & Kaya, F. (2009). “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”. Bankacılar Dergisi (70), 3-17.
  • Kaya, F. (2008). “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercih Nedenlerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma”. Finans Politik &
  • Ekonomik Yorumlar , 45 (524), 29–44. Kurtuluş, K. (2006). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Nakıboğlu, B. (2007). “Tüketimin Çevreci Boyutu: Çevreci Tutum ve Davranışlara Göre Pazar Bölümlendirmesi”. Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 16 (2), 423-438. Şener, A., & Güven, S. (2005). “Yaşlıların Kredi Kartı Kullanımına İlişkin Davranışları ve Karşılaştıkları Sorunlar”. Turkish Jurnal of Geriatrics , 8 (4), 184-194.
  • Tuğay, O., & Başgül, N. (2007). “Önemli Bir Finansman Kaynağı Olarak Kredi Kartları: Kredi Kartlarının Kart Sahiplerinin
  • Harcamaları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Burdur İlinde Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi , 12 (3), 215-226. Uzgören, N., Ceylan, G., & Uzgören, E. (2007). “Türkiye’de Kredi Kartı Kullanımını Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir
  • Model Çalışması”. Yönetim ve Ekonomi , 14 (2), 247-256. Yılmaz, V., & Çatalbaş, G. (2007). “Kredi Kartlarına İlişkin Algının Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”. Finans
  • Politik & Ekonomik Yorumlar , 44 (513), 83–94. Yılmaz, V., Çatalbaş, G., & Çelik, H. E. (2009). “Kredi Kartı Kullanma Niyetini Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeliyle
  • Araştırılması”. Bankacılar Dergisi (68), 20-29. Yılmaz, V., Çatalbaş, G., & Çelik, H. E. (2008). “Yapısal Eşitlik Modellemesi İle Algılanan Değer, Memnuniyet ve Sadakat
  • Arasındaki İlişkinin Araştırılması: Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”. Bankacılar Dergisi (64), 27–38.

KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Sayı: 28, 269 - 278, 30.12.2010

Öz

Pazar bölümlendirmelerinde müşteriler uygun sınıflara ayrılmaktadır. Çok değişkenli istatistiksel tekniklerden kümeleme ve diskriminant analizi pazar bölümlendirmelerinde sıkça kullanılmaktadır. Bu çalışmada müşteriler, kredi kartıyla ilgili tutumları dikkate alınarak sınıflandırılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda kredi kartı müşterilerinin dört sınıfa ayrılabileceği görülmüştür. Bu sınıflalar; Sadık kredi kartı kullanıcıları, Sahte sadık kredi kartı kullanıcıları, Mecburi kredi kartı kullanıcıları ve Kredi kartı karşıtı kullanıcılar olarak isimlendirilmiştir

Kaynakça

  • Altan, M., & Götürk, İ. (2008). “Türkiye’de Memurların Kredi Kartı Kullanım Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma”. Muhasebe ve Finansman Dergisi (39), 110-126.
  • AŞAN, Z. (2007). “Kredi Kartı Kullanan Müşterilerin Sosyo Ekonomik Özelliklerinin Kümeleme Analiziyle İncelenmesi”,
  • Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,(17), 256-267. Carow, A. K., & Staten, M. E. (1999). “Debit, Credit, or Cash: Survey Evidence on Gasoline Purchases”. Journal of Economics and Business (51), 409-421.
  • Cengiz, E. (2008). “Bankalarda Hizmetlerden Beklenen Fayda Kriterine Göre Pazar Bölümlendirme: Trabzon Örneği”. Cumhuriyet
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 32 (2), 351-363. Çavuş, M. F. (2006). “Bireysel Finansmanın Temininde Kredi Kartları: Türkiye’de Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”.
  • Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 173-187. Girginer, N., Çelik, A., & Uçkun, N. (2008). “Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin
  • Kredi Kartı Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 8 (1), 193-208. Gökçen, G., & Kaya, F. (2009). “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”. Bankacılar Dergisi (70), 3-17.
  • Kaya, F. (2008). “Bireysel Müşterilerin Kredi Kartı Tercih Nedenlerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma”. Finans Politik &
  • Ekonomik Yorumlar , 45 (524), 29–44. Kurtuluş, K. (2006). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Nakıboğlu, B. (2007). “Tüketimin Çevreci Boyutu: Çevreci Tutum ve Davranışlara Göre Pazar Bölümlendirmesi”. Çukurova
  • Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 16 (2), 423-438. Şener, A., & Güven, S. (2005). “Yaşlıların Kredi Kartı Kullanımına İlişkin Davranışları ve Karşılaştıkları Sorunlar”. Turkish Jurnal of Geriatrics , 8 (4), 184-194.
  • Tuğay, O., & Başgül, N. (2007). “Önemli Bir Finansman Kaynağı Olarak Kredi Kartları: Kredi Kartlarının Kart Sahiplerinin
  • Harcamaları Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Burdur İlinde Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi , 12 (3), 215-226. Uzgören, N., Ceylan, G., & Uzgören, E. (2007). “Türkiye’de Kredi Kartı Kullanımını Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir
  • Model Çalışması”. Yönetim ve Ekonomi , 14 (2), 247-256. Yılmaz, V., & Çatalbaş, G. (2007). “Kredi Kartlarına İlişkin Algının Müşteri Memnuniyeti ve Sadakati Üzerine Etkisi”. Finans
  • Politik & Ekonomik Yorumlar , 44 (513), 83–94. Yılmaz, V., Çatalbaş, G., & Çelik, H. E. (2009). “Kredi Kartı Kullanma Niyetini Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modeliyle
  • Araştırılması”. Bankacılar Dergisi (68), 20-29. Yılmaz, V., Çatalbaş, G., & Çelik, H. E. (2008). “Yapısal Eşitlik Modellemesi İle Algılanan Değer, Memnuniyet ve Sadakat
  • Arasındaki İlişkinin Araştırılması: Kredi Kartı Kullanımı Üzerine Bir Araştırma”. Bankacılar Dergisi (64), 27–38.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Veysel Yılmaz Bu kişi benim

Hülya Şen Bu kişi benim

Fisun Kaşkır

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Yılmaz, V., Şen, H., & Kaşkır, F. (2010). KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(28), 269-278.
AMA Yılmaz V, Şen H, Kaşkır F. KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2010;(28):269-278.
Chicago Yılmaz, Veysel, Hülya Şen, ve Fisun Kaşkır. “KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28 (Aralık 2010): 269-78.
EndNote Yılmaz V, Şen H, Kaşkır F (01 Aralık 2010) KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 269–278.
IEEE V. Yılmaz, H. Şen, ve F. Kaşkır, “KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28, ss. 269–278, Aralık 2010.
ISNAD Yılmaz, Veysel vd. “KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 28 (Aralık 2010), 269-278.
JAMA Yılmaz V, Şen H, Kaşkır F. KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;:269–278.
MLA Yılmaz, Veysel vd. “KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 28, 2010, ss. 269-78.
Vancouver Yılmaz V, Şen H, Kaşkır F. KREDİ KARTI KULLANICILARININ MEMNUNİYET VE GELECEKTE KULLANMA NİYETİ DEĞİŞKENLERİNE GÖRE KÜMELENDİRİLMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010(28):269-78.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.