When households make decisions regarding the distribution of their income between consumption and savings, they typically consider the return rate of savings as well as other constraints. However, when firms face similar decisions, investment demand in given interest rates and other constraints become more influential. Many factors, such as financial ability, expectations in future-oriented market conditions, or borrowing probability in the process of acquiring securities and other real assets, affect consumers’ decisions. Consumption habits undergo changes with respect to economic, cultural, level of globalization, and political dynamics of the country in which a consumer lives. In this paper, the variables that affect changes in consumption behavior in Turkey, a european country with middle east culture, are researched using factor analysis, which is one of several multi-variable statistical analysis methods
Hane halkları gelirlerini tüketim ve tasarruf arasında dağıtma kararını verirlerken karşı karşıya oldukları tasarrufların geri dönüş oranı ve diğer kısıtları göz önünde bulundurmaktadır. Firmalar için ise bu kararda veri faiz oranlarındaki yatırım talebi ve diğer kısıtlar etkili olmaktadır. Tüketicilerin maddi imkanları, ileri yönelik piyasa koşullarındaki beklentileri, satın almak istedikleri menkul ve gayrimenkulleri edinme süresinde borçlanma ihtimalleri gibi pek çok etken etkilemektedir. İnsanların tüketim alışkanlıkları içinde yaşadıkları ülkenin ekonomik, kültürel ve siyasi dinamiklerine bağlı olarak değişme göstermektedir. Bu makalede, Türkiye’de tüketim davranışlarının hangi değişkenlere bağlı olarak değiştiği çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinden faktör analizi ile araştırılmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 35 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.