In this research, it is aimed to determine effects of applications of Video Self Modeling on development of fluent reading and comprehension skills of primary school students who have fluent reading and comprehension difficulties although they have not a handicap of mental or physical. In this research, test subject was a 4th grade student and he was Attending Kütahya Fatih Ilköğretim School. Applications took three months. In these applications, Video Self Modeling was used. Before applications, it is determined that reading grade of test subject was worry level. After applications, it was determined, positive attitude and reading grade of test subject developed
Bu çalışmada, Video Öz Değerlendirme Tekniği (Video Self Modeling) uygulamalarının fiziksel ve zihinsel bir engel olmamasına rağmen okuduğunu anlamada ve akıcı okumada problemler yaşayan ilköğretim öğrencilerinin, akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin gelişimine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada denek olarak Kütahya ili Fatih İlköğretim Okulu dördüncü sınıfa devam eden bir ilköğretim öğrencisi denek olarak seçilmiştir. Uygulamalar üç ay sürmüştür. Bu uygulamalarda “Video Öz Değerlendirme Tekniği” kullanılmıştır. Uygulamalar öncesinde deneğin okuma seviyesinin “endişe düzeyinde” olduğu tespit edilmiştir. Uygulamalar sonrasında ise deneğin okuma düzeyinin ve okumaya yönelik olumlu tutumların arttığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 38 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.