Place branding has gained significant attention among academicians and practitioners. Countries apply branding strategies to be competitive, attract visitors, encourage business growth, and increase foreign investment. Little research explores the role of nonprofit organizations in the place branding process. The objective of this research is to propose a framework that delineates the role of nonprofits in the place branding process of a particular place. Turkish Cultural Centers play an essential role in the branding of Turkey. Using informational and interaction strategies, thus nonprofit organization motivates people to learn more about Turkish culture, and encourage positive behavioral intentions and behavior towards Turkey
Place branding Nonprofit organizations Theory of Planned Behavior
Ülke markalaşması kavramı akademisyenler ve uygulayıcılar arasında git gide önem kazanmaktadır. Devletler rekabet edebilmek, ziyaretçi çekebilmek, ticareti teşvik etmek ve yabancı yatırımlarını artırmak amacıyla markalaşma stratejilerini uygulamaktadır. Ülke markalaşması sürecinde gönüllü kuruluşların rolünü inceleyen çalışmaların sayısı oldukça azdır. Bu araştırma, kar amacı gütmeyen gönüllü kuruluşların ülke markalaşması sürecindeki rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Türkiye'nin markalaşmasında Türk Kültür Merkezleri önemli rol oynamaktadır. Kar amacı gütmeyen gönüllü kuruluşlar, bilgi ve etkileşim stratejilerini geliştirerek, bireylerin Türk kültürünü daha yakından tanımalarını ve Türkiye'ye yönelik olumlu tutum ve davranışları sergilemelerini teşvik etmektedir
Ülke markalaşması Planlı Davranış Teorisi Kar amacı gütmeyen gönüllü kuruluşlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 38 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.