Bu çalışma, belgesel sinema ve izleyici ilişkisinin incelenmesi için örnek teşkil edebilecek “Sivas” filminin alt yapısını oluşturan “Babalar ve Oğulları” belgeseli özelinde gerçekleştirilmiştir. “Babalar ve Oğulları” Kaan Müjdeci’nin 2012 yılında çektiği kısa metrajlı bir belgeseldir. Bu belgesel, Anadolu’nun belirli bölgelerinde gündelik yaşamın bir parçası haline gelen “köpek dövüştürme” kültürüne dikkat çekmektedir. “Babalar ve Oğulları” belgeselinde ritüeller ve kültürün aktarılması gibi etmenlerle birlikte kültürel bellek ve mekân ilişkisi irdelenmektedir. Ritüeller ve alışkanlıklar yeni bağların geliştirilmesine aracılık etmektedir. Bu kültür aracılığıyla bireyle bir topluluğa, gruba aidiyet duyarlar ve sosyalleşirler. Belgesel sinemanın gerçek ile ilişkisi nedeniyle izleyicinin izlediği zamana ve mekâna bağlı olarak gerçeklik yeniden üretilebilmektedir. Makalede, belgesel sinema, kültürel bellek ve mekân ilişkisi literatür taraması yöntemine başvurularak incelenmiştir. Belgesel, içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve kültürel bellek ve mekân ilişkisi irdelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Video Tasarımı, Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 3 |