Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 49 - 70, 03.09.2018

Öz

Globalleşen
dünyamızın en önemli haberleşme ve bilgi alma kaynağı olan medyanın ülkemizde
ve dünyadaki yoğunlaşma dağılımı ile ülkemizdeki medya organlarının her
kesimden insana çoğulcu şekilde hizmet vermesini sağlamak bakımından önemi
çalışmamızda aktarılmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • 1.AKTAN, Coşkun Can; AY,Hakan; ÇOBAN, Hilmi (2007) Siyasi Karar Alma Sürecinde Çıkar Grupları, Seçkin Yayınları, Ankara. 2. ALEMDAR, Korkmaz, (1989), Basında Tekelleşmeler, TÜSES ve İLAD ortak yayını,İstanbul 3. ALTHUSSER.L,(1991)Yusuf Alp,Mahmut Özışık (çev.) İdeoloji ve Devletin ideolojik Aygıtları, İletişim Yayınları. 4. AVŞAR, Zakir,(2004), Medyada yoğunlaşma ve şeffaflaşma, Yasal Düzenlemeler,Beklentiler, Sorun Alanları, İletişim:Araştırmaları 2(2):87-112 5.AYDIN,Oya Şakı, (2005), 21. Yüzyılda Türkiye’de Ulusal Radyo Haberciliği; Ticari Kaygılar Aşılabilecek mi?, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:4 Sayı:7 s.87-112 6.BALDİNİ, Massimo,(2000), İletişim Tarihi, Avcıol Basım Yayın,İstanbul 7. BANAR, Seçil,(2006), Türkiye’de Haber Verme İşlevinin Kişilik Hakları ve Etik Yaklaşımla Değerlendirilmesi ,Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı:15 s.125-138 8. BAYHAN, Vehbi,(2002), Demokrasi ve Sivil Toplum Örgütlerinin Engelleri; Patronaj ve Nepotizm, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:26 No:1 s.1-13 9.BİLGİLİ, Can, (2004), Medya Sektöründe Çalışma İlişkileri, Sorunları ve İletişim Hakkına Etkisi, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Akademik Yayını,01,s.69-85 10. BÜYÜKBAYKAL, Ceyda Ilgaz, (2008), Küresel Medya Yapılarının Yoğunlaşması, İletişim Fakültesi Dergisi,s.39-50 11. CANORUÇ, Mustafa Şenay, (2007), Türk Anayasa Hukukunda Görsel-İşitsel İletişim Özgürlüğünün Niteliği, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ISSN:1304-0278 C:6 Sayı:22 s.329-361 12.ÇAKIR, Vedat, GÜLNAR, Birol, (2007), Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türkiye’de Televizyon Yayıncılığına Yönelik Düzenlemeler, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi ISSN:1302-1796 Sayı:18 s.207-225 13. ÇOBANOĞLU, Şaban,(2008) Suskunluk Sarmalı ve Siyasal İletişim, FİDE Yayınları 14. DAĞTAŞ, Erdal, (2007), İnternet, Katılımcı Demokrasi ve Yurttaşlık Hakları,12. “Türkiye’de İnternet Konferansı” 8-10 Kasım, Ankara 15.DARENDELİ, Abdulvahap,(2007), Medya Yoğunlaşması, Tekelleşmenin Denetimi ve Çoğulculuğun Kurulması, Türkiye Barolar Birliği Dergisi Sayı:68 16. DİNÇKOL, Bihterin, (2006), Yönetilenlerin “Öz” Yönetimi-Kamuoyu, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:5 Sayı:10 s.49-66 17. ERDOĞAN, İrfan,(1997), İletişim Egemenlik ve Mücadeleye Giriş, İmge Kitapevi Yayıncılık,Ankara 18. IŞIK, Metin,(2005), Medya ve Demokrasi Paradoksu: Medya Yoluyla Demokrasinin Tehdit Edilmesi, Selçuk İletişim,3,4, s. 114-121 19 IRIS, Spesial, (2001) Television and Media Concentratrion, Regulatory Models on The National and The European Level, European Audiovisual Observatory Strasbourg 20.MUMCU, Cumhur, (2005), Türkiye ve Avrupa Birliği Müzakere Süreci, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:4 Sayı:8 s.173-188 21. ULUÇ,Güliz (2003), Küreselleşen medya; İktidar ve Mücadele Alanı, Anahtar Kitaplar Yayınevi ,İstanbul
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • 1.http//ec.europa.eu/avpolicy/docs/reg/modernisition/issue_papers/ispa_mediaplur_en_pdf 2.http://en.wikipedia.org/wiki/concentration_of_media_ownership 3.http://bianet.org/bianet/61360-medyada-cogulculuk-ve-yogunluk 3.http://www.istanbul.edu.tr/4.boyut 4.http://ec.europa.eu/information_society/media_taskforce/doc/pluralism/media_pluralism_swp_en.pdf 5.http://ilef.ankara.edu.tr/id/yazi 6.http://www.rtuk.org.tr/sayfalar 7.http://www.hukukcu.com 8.http://www.iletisim.selcuk.edu.tr/dergi 9.http://ekutup.dpt.gov.tr/ab/muzakere/cerceve.pdf 10.http://tr.euronews.com/2018/06/20/medya-sahipligi-turkiye-de-medyayi-kim-kontrol-ediyor- 11. http://www.rekabetregulasyon.com/2018-ab-ilerleme-raporu-bilgi-toplumu-ve-medya/ 12. https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-44336512
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 49 - 70, 03.09.2018

Öz

Kaynakça

  • 1.AKTAN, Coşkun Can; AY,Hakan; ÇOBAN, Hilmi (2007) Siyasi Karar Alma Sürecinde Çıkar Grupları, Seçkin Yayınları, Ankara. 2. ALEMDAR, Korkmaz, (1989), Basında Tekelleşmeler, TÜSES ve İLAD ortak yayını,İstanbul 3. ALTHUSSER.L,(1991)Yusuf Alp,Mahmut Özışık (çev.) İdeoloji ve Devletin ideolojik Aygıtları, İletişim Yayınları. 4. AVŞAR, Zakir,(2004), Medyada yoğunlaşma ve şeffaflaşma, Yasal Düzenlemeler,Beklentiler, Sorun Alanları, İletişim:Araştırmaları 2(2):87-112 5.AYDIN,Oya Şakı, (2005), 21. Yüzyılda Türkiye’de Ulusal Radyo Haberciliği; Ticari Kaygılar Aşılabilecek mi?, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:4 Sayı:7 s.87-112 6.BALDİNİ, Massimo,(2000), İletişim Tarihi, Avcıol Basım Yayın,İstanbul 7. BANAR, Seçil,(2006), Türkiye’de Haber Verme İşlevinin Kişilik Hakları ve Etik Yaklaşımla Değerlendirilmesi ,Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı:15 s.125-138 8. BAYHAN, Vehbi,(2002), Demokrasi ve Sivil Toplum Örgütlerinin Engelleri; Patronaj ve Nepotizm, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi Cilt:26 No:1 s.1-13 9.BİLGİLİ, Can, (2004), Medya Sektöründe Çalışma İlişkileri, Sorunları ve İletişim Hakkına Etkisi, Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Akademik Yayını,01,s.69-85 10. BÜYÜKBAYKAL, Ceyda Ilgaz, (2008), Küresel Medya Yapılarının Yoğunlaşması, İletişim Fakültesi Dergisi,s.39-50 11. CANORUÇ, Mustafa Şenay, (2007), Türk Anayasa Hukukunda Görsel-İşitsel İletişim Özgürlüğünün Niteliği, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi ISSN:1304-0278 C:6 Sayı:22 s.329-361 12.ÇAKIR, Vedat, GÜLNAR, Birol, (2007), Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinde Türkiye’de Televizyon Yayıncılığına Yönelik Düzenlemeler, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi ISSN:1302-1796 Sayı:18 s.207-225 13. ÇOBANOĞLU, Şaban,(2008) Suskunluk Sarmalı ve Siyasal İletişim, FİDE Yayınları 14. DAĞTAŞ, Erdal, (2007), İnternet, Katılımcı Demokrasi ve Yurttaşlık Hakları,12. “Türkiye’de İnternet Konferansı” 8-10 Kasım, Ankara 15.DARENDELİ, Abdulvahap,(2007), Medya Yoğunlaşması, Tekelleşmenin Denetimi ve Çoğulculuğun Kurulması, Türkiye Barolar Birliği Dergisi Sayı:68 16. DİNÇKOL, Bihterin, (2006), Yönetilenlerin “Öz” Yönetimi-Kamuoyu, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:5 Sayı:10 s.49-66 17. ERDOĞAN, İrfan,(1997), İletişim Egemenlik ve Mücadeleye Giriş, İmge Kitapevi Yayıncılık,Ankara 18. IŞIK, Metin,(2005), Medya ve Demokrasi Paradoksu: Medya Yoluyla Demokrasinin Tehdit Edilmesi, Selçuk İletişim,3,4, s. 114-121 19 IRIS, Spesial, (2001) Television and Media Concentratrion, Regulatory Models on The National and The European Level, European Audiovisual Observatory Strasbourg 20.MUMCU, Cumhur, (2005), Türkiye ve Avrupa Birliği Müzakere Süreci, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:4 Sayı:8 s.173-188 21. ULUÇ,Güliz (2003), Küreselleşen medya; İktidar ve Mücadele Alanı, Anahtar Kitaplar Yayınevi ,İstanbul
  • İNTERNET KAYNAKLARI
  • 1.http//ec.europa.eu/avpolicy/docs/reg/modernisition/issue_papers/ispa_mediaplur_en_pdf 2.http://en.wikipedia.org/wiki/concentration_of_media_ownership 3.http://bianet.org/bianet/61360-medyada-cogulculuk-ve-yogunluk 3.http://www.istanbul.edu.tr/4.boyut 4.http://ec.europa.eu/information_society/media_taskforce/doc/pluralism/media_pluralism_swp_en.pdf 5.http://ilef.ankara.edu.tr/id/yazi 6.http://www.rtuk.org.tr/sayfalar 7.http://www.hukukcu.com 8.http://www.iletisim.selcuk.edu.tr/dergi 9.http://ekutup.dpt.gov.tr/ab/muzakere/cerceve.pdf 10.http://tr.euronews.com/2018/06/20/medya-sahipligi-turkiye-de-medyayi-kim-kontrol-ediyor- 11. http://www.rekabetregulasyon.com/2018-ab-ilerleme-raporu-bilgi-toplumu-ve-medya/ 12. https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-44336512
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halide Ataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ataş, H. (2018). MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, 2(3), 49-70.
AMA Ataş H. MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. Eylül 2018;2(3):49-70.
Chicago Ataş, Halide. “MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 2, sy. 3 (Eylül 2018): 49-70.
EndNote Ataş H (01 Eylül 2018) MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 2 3 49–70.
IEEE H. Ataş, “MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI”, Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, c. 2, sy. 3, ss. 49–70, 2018.
ISNAD Ataş, Halide. “MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 2/3 (Eylül 2018), 49-70.
JAMA Ataş H. MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. 2018;2:49–70.
MLA Ataş, Halide. “MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, c. 2, sy. 3, 2018, ss. 49-70.
Vancouver Ataş H. MEDYA YOĞUNLAŞMASI VE ÇOĞULCULUĞUN SAĞLANMASI. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. 2018;2(3):49-70.