Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 3, 1177 - 1185, 31.07.2022
https://doi.org/10.29130/dubited.1069036

Öz

Küresel etkileriyle Dünya’yı etkisi altına alan COVID-19 salgını, yükseköğretim kurumları ve eğitimciler üzerinde yeni bir düzenin kurulmasına neden olmuştur. Alışılagelmiş olan yüz yüze öğretimin yerine uzaktan öğretim sistemleri devreye girmiş ve çevrimiçi sınıflar yeni eğitim sahaları olarak işlev kazanmıştır. Yüz yüze eğitim sistemiyle eğitim hayatlarına devam eden öğrenciler için uzaktan (çevrimiçi) eğitime geçilmesi bilginin farklı sunum yollarıyla aktarılmasını da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmada, daha az etkileşimli bilgi ve çevrimiçi eğitimlerin tasarım ağırlıklı bölüm öğrencilerine olan etkileri araştırılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin öğrenme süreçlerini etkileyen bilişsel yetenek düzeylerinin değerlendirilmeleri yapılmıştır. Bu amaçla yüz yüze eğitim alan Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü birinci sınıf öğrencileri ve pandemi sürecinde çevrimiçi eğitim alan Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü üçüncü sınıf öğrencilerinin bilişsel yeteneklerinin ölçülerek karşılaştırılabilmesi için ‘Bilişsel Yetenek Ölçüm Testi’ oluşturulmuştur.

Teşekkür

100/2000 Doktora Burs Projesi’nden dolayı YÖK’e ve desteklerinden dolayı TÜBİTAK’a teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • [1] A. Sarp, C. Yücedağ ve L. G. Kaya, “Covid-19 pandemi sürecinde parklar üzerine kullanıcıların görüşleri: Antalya-Konyaaltı örneği,” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 69–75, 2021.
  • [2] WHO. (2022, July 19). WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard [Online]. Available: https://covid19.who.int/
  • [3] UNESCO. (2022, Feb 08). COVID-19: Total duration of school closures [Online]. Available: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse#durationschool closures
  • [4] F. Us, “Mimarlıkta uzaktan eğitim: mimari tasarım stüdyosunda acil durum uzaktan eğitimi ve bir örnek üzerinden değerlendirilmesi,” The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, c. 11, s. 3, ss. 886–897, 2021.
  • [5] A. Yıldız ve R. Akar Vural, “Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri,” Türk Tabipler Birliği, Türkiye, Türk Tabipleri Birliği Covid19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Rap. 09, 2020.
  • [6] İ. Turan and Y. Erkan Yazıcı, “Design recommendations for the use of primary schools during the pandemic and post-pandemic,” Journal of Interior Design and Academy, vol. 1, no. 1, pp. 14–33, 2021.
  • [7] Y. Şekerci, H. Mutlu Danacı ve Z. Kaynakcı Elinç, “Uzaktan eğitimin uygulamalı derslerde sürdürülebilirliği: mimarlık bölümleri örneği,” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 54–68, 2021.
  • [8] K. Sakarya, “Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile yürütülen teknik resim dersine dair bir değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü örneği,” Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, s. 25, ss. 282–290, 2021.
  • [9] B. Bingöl, “Covid-19 sürecinde peyzaj mimarlığı öğrencilerinin acil uzaktan öğretim sistemi üzerine görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği,” Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, s. 20, ss. 890–897, 2020.
  • [10] S. Dilmaç, “Students' opinions about the distance education to art and design courses in the pandemic process,” World Journal of Education, vol. 10, no. 3, pp. 113–126, 2020.
  • [11] C. Li and F. Lalani. (2020, Apr 29). Students' opinions about the distance education to art and design courses in the pandemic process [Online]. Available: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/
  • [12] Y. Özgüven, A. Kumsal Şen Bayram ve E. Cantürk, “Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci,” Ege Mimarlık, c. 4, s. 108, ss. 64–69, 2020.
  • [13] A. Bozkurt, “Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını,” Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, c. 3, s. 2, ss. 85–124, 2017.
  • [14] H. İ. Solak, G. Ütebay ve B. Yalçın, “Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması,” Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, c. 6, s. 1, ss. 41–52, 2020.
  • [15] E. Kavuk, H. Demirtaş, “Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar,” E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), c. 1, s. 1, ss. 55–73, 2021.
  • [16] Türk Dil Kurumu Sözlükleri. (2019). Genel Türkçe Sözlük [Çevrimiçi]. Erişim: https://sozluk.gov.tr/
  • [17] D. Eagleman, “Bir rakipler takımı olarak beyin,” Beynin Gizli Hayatı (Incognito), 28. baskı, İstanbul, Türkiye: Domingo Yayın Evi, 2018, böl. 5, ss. 103-153.
  • [18] A. O. Engin, M. Calapoğlu, M. A. Seven ve A. Yörük, “Davranışlarımızın genetik ve çevresel boyutları,” Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, s. 2, ss. 37-56, 2008.
  • [19] E. Esen, “Beynimizi zinde tutmak,” Osmangazi Tıp Dergisi, c. 38, s. 1, ss. 13-16, 2016.
  • [20] S. Ramsden, F. Richardson, G. Josse et al. “Verbal and non-verbal intelligence changes in the teenage brain,” Nature, vol. 479, pp. 113–116, 2011.

Investigation of Cognitive Ability Levels of Landscape Architecture Department Students Taking Online Education during the COVID-19 Pandemic Period: The Case of Landscape Architecture Department at Mehmet Akif Ersoy University, Turkey

Yıl 2022, Cilt: 10 Sayı: 3, 1177 - 1185, 31.07.2022
https://doi.org/10.29130/dubited.1069036

Öz

The COVID-19 epidemic, which affected the world with its global effects, caused a new order to be established on higher education institutions and educators. Instead of the traditional face-to-face teaching, distance education systems have come into play and online classes have functioned as new education fields. The transition to online education for students who continue their education life with the face-to-face education system has brought about the transfer of information through different presentation ways. The aim of the study, which investigated the effects of providing information through online training with less interaction, on design-oriented department students, is to evaluate the cognitive ability levels that also affect the learning processes. For this purpose, the 'Cognitive Ability Measurement Test' was created to measure and compare the cognitive abilities of the first-year students of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Landscape Architecture Department who received face-to-face education and the third-year students of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Landscape Architecture Department who received online education during the pandemic process.

Kaynakça

  • [1] A. Sarp, C. Yücedağ ve L. G. Kaya, “Covid-19 pandemi sürecinde parklar üzerine kullanıcıların görüşleri: Antalya-Konyaaltı örneği,” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 69–75, 2021.
  • [2] WHO. (2022, July 19). WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard [Online]. Available: https://covid19.who.int/
  • [3] UNESCO. (2022, Feb 08). COVID-19: Total duration of school closures [Online]. Available: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse#durationschool closures
  • [4] F. Us, “Mimarlıkta uzaktan eğitim: mimari tasarım stüdyosunda acil durum uzaktan eğitimi ve bir örnek üzerinden değerlendirilmesi,” The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, c. 11, s. 3, ss. 886–897, 2021.
  • [5] A. Yıldız ve R. Akar Vural, “Covid-19 pandemisi ve derinleşen eğitim eşitsizlikleri,” Türk Tabipler Birliği, Türkiye, Türk Tabipleri Birliği Covid19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Rap. 09, 2020.
  • [6] İ. Turan and Y. Erkan Yazıcı, “Design recommendations for the use of primary schools during the pandemic and post-pandemic,” Journal of Interior Design and Academy, vol. 1, no. 1, pp. 14–33, 2021.
  • [7] Y. Şekerci, H. Mutlu Danacı ve Z. Kaynakcı Elinç, “Uzaktan eğitimin uygulamalı derslerde sürdürülebilirliği: mimarlık bölümleri örneği,” Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 54–68, 2021.
  • [8] K. Sakarya, “Pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile yürütülen teknik resim dersine dair bir değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü örneği,” Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, s. 25, ss. 282–290, 2021.
  • [9] B. Bingöl, “Covid-19 sürecinde peyzaj mimarlığı öğrencilerinin acil uzaktan öğretim sistemi üzerine görüşleri: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği,” Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, s. 20, ss. 890–897, 2020.
  • [10] S. Dilmaç, “Students' opinions about the distance education to art and design courses in the pandemic process,” World Journal of Education, vol. 10, no. 3, pp. 113–126, 2020.
  • [11] C. Li and F. Lalani. (2020, Apr 29). Students' opinions about the distance education to art and design courses in the pandemic process [Online]. Available: https://www.weforum.org/agenda/2020/04/coronavirus-education-global-covid19-online-digital-learning/
  • [12] Y. Özgüven, A. Kumsal Şen Bayram ve E. Cantürk, “Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci,” Ege Mimarlık, c. 4, s. 108, ss. 64–69, 2020.
  • [13] A. Bozkurt, “Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını,” Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, c. 3, s. 2, ss. 85–124, 2017.
  • [14] H. İ. Solak, G. Ütebay ve B. Yalçın, “Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması,” Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, c. 6, s. 1, ss. 41–52, 2020.
  • [15] E. Kavuk, H. Demirtaş, “Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar,” E-International Journal of Pedandragogy (e-ijpa), c. 1, s. 1, ss. 55–73, 2021.
  • [16] Türk Dil Kurumu Sözlükleri. (2019). Genel Türkçe Sözlük [Çevrimiçi]. Erişim: https://sozluk.gov.tr/
  • [17] D. Eagleman, “Bir rakipler takımı olarak beyin,” Beynin Gizli Hayatı (Incognito), 28. baskı, İstanbul, Türkiye: Domingo Yayın Evi, 2018, böl. 5, ss. 103-153.
  • [18] A. O. Engin, M. Calapoğlu, M. A. Seven ve A. Yörük, “Davranışlarımızın genetik ve çevresel boyutları,” Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 1, s. 2, ss. 37-56, 2008.
  • [19] E. Esen, “Beynimizi zinde tutmak,” Osmangazi Tıp Dergisi, c. 38, s. 1, ss. 13-16, 2016.
  • [20] S. Ramsden, F. Richardson, G. Josse et al. “Verbal and non-verbal intelligence changes in the teenage brain,” Nature, vol. 479, pp. 113–116, 2011.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Yıldırım 0000-0002-2739-3137

Latif Gürkan Kaya 0000-0001-8033-1480

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yıldırım, H., & Kaya, L. G. (2022). COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 10(3), 1177-1185. https://doi.org/10.29130/dubited.1069036
AMA Yıldırım H, Kaya LG. COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği. DÜBİTED. Temmuz 2022;10(3):1177-1185. doi:10.29130/dubited.1069036
Chicago Yıldırım, Hatice, ve Latif Gürkan Kaya. “COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 10, sy. 3 (Temmuz 2022): 1177-85. https://doi.org/10.29130/dubited.1069036.
EndNote Yıldırım H, Kaya LG (01 Temmuz 2022) COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 10 3 1177–1185.
IEEE H. Yıldırım ve L. G. Kaya, “COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği”, DÜBİTED, c. 10, sy. 3, ss. 1177–1185, 2022, doi: 10.29130/dubited.1069036.
ISNAD Yıldırım, Hatice - Kaya, Latif Gürkan. “COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 10/3 (Temmuz 2022), 1177-1185. https://doi.org/10.29130/dubited.1069036.
JAMA Yıldırım H, Kaya LG. COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği. DÜBİTED. 2022;10:1177–1185.
MLA Yıldırım, Hatice ve Latif Gürkan Kaya. “COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 10, sy. 3, 2022, ss. 1177-85, doi:10.29130/dubited.1069036.
Vancouver Yıldırım H, Kaya LG. COVID-19 Pandemi Dönemi Online Eğitim Alan Peyzaj Mimarlığı Bölümü Öğrencilerinin Bilişsel Yetenek Düzeylerinin Araştırılması: MAKÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü Örneği. DÜBİTED. 2022;10(3):1177-85.