Öz
Çalışma okul öncesi öğretmenlerinin düşünceleri doğrultusunda, okul öncesi öğretmenlerin kurumlarında yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Anket aracılığıyla elde edilen tarama türünden çalışmanın örneklemi Türkiye geneli 22 ilden 62 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan anket 8 başlık altında 26 sorudan oluşmakta olup veriler betimsel istatiksel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, sınıf büyüklüğünün öğrenci sayısı ile hareketli etkinlikler için yeterli olmadığı, eğitim merkezlerindeki ve bahçedeki materyallerin ve oyun araç-gereçlerinin yeterli olmadığı, okul öncesi eğitim sınıflarının ilkokuldan bağımsız olması gerektiği, sınıf için pano, masa ve sandalye gibi donatım malzemelerinin yeteri kadar temin edilmesi gerektiği, lavabo ve wc’ lerin çocukların boylarına uygun olması gerektiği belirlenmiştir, sınıflarda mutlaka yardımcı personelin olması gerektiği, aidatların toplanmasında sıkıntı yaşanıldığı, ailelerin öğretmenlerden beklentilerin fazla olduğu, ebeveynlerin okul öncesi eğitimi gerektiği kadar desteklemediği de, çalışmanın elde edilen sonuçları arasındadır.