Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kurumlarında Yaşadıkları Sorunlar

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 25, 10.04.2022

Öz

Çalışma okul öncesi öğretmenlerinin düşünceleri doğrultusunda, okul öncesi öğretmenlerin kurumlarında yaşadıkları sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Anket aracılığıyla elde edilen tarama türünden çalışmanın örneklemi Türkiye geneli 22 ilden 62 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan anket 8 başlık altında 26 sorudan oluşmakta olup veriler betimsel istatiksel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, sınıf büyüklüğünün öğrenci sayısı ile hareketli etkinlikler için yeterli olmadığı, eğitim merkezlerindeki ve bahçedeki materyallerin ve oyun araç-gereçlerinin yeterli olmadığı, okul öncesi eğitim sınıflarının ilkokuldan bağımsız olması gerektiği, sınıf için pano, masa ve sandalye gibi donatım malzemelerinin yeteri kadar temin edilmesi gerektiği, lavabo ve wc’ lerin çocukların boylarına uygun olması gerektiği belirlenmiştir, sınıflarda mutlaka yardımcı personelin olması gerektiği, aidatların toplanmasında sıkıntı yaşanıldığı, ailelerin öğretmenlerden beklentilerin fazla olduğu, ebeveynlerin okul öncesi eğitimi gerektiği kadar desteklemediği de, çalışmanın elde edilen sonuçları arasındadır.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D. &Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern& AfricanJournal of EducationalResearch, 12, 32-49.
  • Aslanargun, E. & Tapan, F. (2012). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(2), 219,238.
  • Canbeldek, M. (2015). Okul Öncesi Eǧitim Kurumlarında Kalite ile Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gelişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Pamukkale Üniversitesi,Eǧitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Cerit,Y.,Akgün,N.,Yıldız,K.&Soysal,M.R.(2014).Yenieğitimsisteminin(4+4+4)uygulanmasındayaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İl Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1),59-82.
  • Cömert, D. & Güleç, H. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımının önemi: öğretmen-aile-çocuk ve kurum Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,6(1),131-145.
  • Çetinkaya, B. (2010). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve sorunlar (Bahçelievler İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim Denetimi Bilim Dalı.İstanbul.
  • Düzgün, Ü. (2014). Okul Öncesi Öǧretmenlerinin Okul Öncesi Eǧitim Programı ve 2012 Deǧişikliklerinin Uygulanmasına İlişkin Görüşleri(KayseriİliÖrneǧi), Erciyes Üniversitesi,EǧitimBilimleriEnstitüsü,YüksekLisansTezi, Kayseri
  • Feyman, N. (2006). Okul Öncesi Eǧitim Kurumlarında Kalitenin Çocukların Gelişim Alanları Üzerine Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,YüksekLisans Tezi, Ankara.
  • Karasar Niyazi (2000) “Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler” Nobel Yayınları Ankara 10. Baskı
  • Güçhan Özgül, S. (2011). Okul Öncesi Eǧitim Ortamlarının Kalite Deǧişkenleri Açısından Deǧerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,Balıkesir.
  • Güleç,H.&Cömert,D.(2019).Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi:Öğretmen Aile-Çocuk ve Kurum.Sosyal Bilimler Dergisi,133-145.
  • Günalp,A.(2007).Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi(Aksaray İli Örneği).Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Konya.
  • Gürkan,T.(2004).Okul öncesi Eğitimin Tanımı,Kapsamı Ve Önemi, Okul öncesi Eğitimin İlke Ve Yöntemleri.Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Hensch, T. (2005). Critical period plasticity in local cortical circuits. Nature Reviews Neuroscience, 6, 877–888.
  • Kök,M.,Küçükoğlu,A.,Tuğluk,M.N.&Koçyiğit,S.(2007)Okulöncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri(ErzurumİliÖrneği).Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,16,160-171.
  • Kubanç,Y.(2014).Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziki durumunun incelenmesi.The Journalof International Social Research, 7 (31),675-688.
  • Malenka, R., ve Nicoll, R. (1999). Long-term potentiation: A decade of progress. Science, 285, 1870–1874.
  • Martin, S., Grimwood, P., & Morris, R. (2000). Synaptic plasticity and memory: An evalua- tion of the hypothesis. Annual Review of Neuroscience, 23, 649–711.
  • Milli Eğitim Bakanlığı,(2013).Okul Öncesi Eǧitim Programı,Ankara.
  • Öğülmüş,S.ve Özdemir,S.(1995).Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi.EğitimYönetimi,2,261-271.
  • Özay Köse, E. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Öğrenci Ve Öğretmen-Öğretim Elemanı Tutumları(Erzurum Örneği).Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,22, 1-17.
  • Seçer, Z. Çeliköz, N.ve Kayılı, G.(2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1),128-152.
  • Sürmen, Y. G. (2011). Türk Milli Eǧitiminde Örgün Eǧitimin Yeri ve Okul Öncesi Eǧitim, Beykent Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Taşdere,A.(2014).Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literatureand Historyof Turkishor Turkic, 9(2), 1477-1497.
  • Ural,O ve Ramazan,O.(2007).Türkiye’deOkulÖncesiEğitiminDünüveBugünü.Ed:Prof.Dr.ServetÖzdemir, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Murat Sözer. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Türk Eğitim Derneği, Ankara.
  • Yalçın,F.A.ve Yalçın,M.(2018).Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri:Ağrı İli Örneği,İlköğretim Online, 17(1),367-383
  • Zayimoğlu Öztürk,F., Kaya,N.ve Durmaz,E.“Okul Öncesi Öǧretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eǧitimsel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Uluslararası Okul Öncesi Eǧitimi Kongresi, 68-94, 2014.
  • Zembat, R.(2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. güncel konular. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, S.27.
Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 16 - 25, 10.04.2022

Öz

Kaynakça

  • Ada, Ş., Küçükali, R., Akan, D. &Dal, M. (2014). Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim sorunları. Middle Eastern& AfricanJournal of EducationalResearch, 12, 32-49.
  • Aslanargun, E. & Tapan, F. (2012). Okul öncesi eğitim ve çocuklar üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,11(2), 219,238.
  • Canbeldek, M. (2015). Okul Öncesi Eǧitim Kurumlarında Kalite ile Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gelişim Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Pamukkale Üniversitesi,Eǧitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, Denizli.
  • Cerit,Y.,Akgün,N.,Yıldız,K.&Soysal,M.R.(2014).Yenieğitimsisteminin(4+4+4)uygulanmasındayaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İl Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1),59-82.
  • Cömert, D. & Güleç, H. (2004). Okul öncesi eğitim kurumlarında aile katılımının önemi: öğretmen-aile-çocuk ve kurum Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,6(1),131-145.
  • Çetinkaya, B. (2010). Türkiye’de okul öncesi eğitim ve sorunlar (Bahçelievler İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Yönetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetim Denetimi Bilim Dalı.İstanbul.
  • Düzgün, Ü. (2014). Okul Öncesi Öǧretmenlerinin Okul Öncesi Eǧitim Programı ve 2012 Deǧişikliklerinin Uygulanmasına İlişkin Görüşleri(KayseriİliÖrneǧi), Erciyes Üniversitesi,EǧitimBilimleriEnstitüsü,YüksekLisansTezi, Kayseri
  • Feyman, N. (2006). Okul Öncesi Eǧitim Kurumlarında Kalitenin Çocukların Gelişim Alanları Üzerine Etkisinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,YüksekLisans Tezi, Ankara.
  • Karasar Niyazi (2000) “Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikler” Nobel Yayınları Ankara 10. Baskı
  • Güçhan Özgül, S. (2011). Okul Öncesi Eǧitim Ortamlarının Kalite Deǧişkenleri Açısından Deǧerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,Balıkesir.
  • Güleç,H.&Cömert,D.(2019).Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aile Katılımının Önemi:Öğretmen Aile-Çocuk ve Kurum.Sosyal Bilimler Dergisi,133-145.
  • Günalp,A.(2007).Farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki çocukların özgüven duygusunun gelişimine etkisi(Aksaray İli Örneği).Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.Konya.
  • Gürkan,T.(2004).Okul öncesi Eğitimin Tanımı,Kapsamı Ve Önemi, Okul öncesi Eğitimin İlke Ve Yöntemleri.Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Hensch, T. (2005). Critical period plasticity in local cortical circuits. Nature Reviews Neuroscience, 6, 877–888.
  • Kök,M.,Küçükoğlu,A.,Tuğluk,M.N.&Koçyiğit,S.(2007)Okulöncesi eğitiminin sorunlarına ilişkin öğretmen görüşleri(ErzurumİliÖrneği).Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,16,160-171.
  • Kubanç,Y.(2014).Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziki durumunun incelenmesi.The Journalof International Social Research, 7 (31),675-688.
  • Malenka, R., ve Nicoll, R. (1999). Long-term potentiation: A decade of progress. Science, 285, 1870–1874.
  • Martin, S., Grimwood, P., & Morris, R. (2000). Synaptic plasticity and memory: An evalua- tion of the hypothesis. Annual Review of Neuroscience, 23, 649–711.
  • Milli Eğitim Bakanlığı,(2013).Okul Öncesi Eǧitim Programı,Ankara.
  • Öğülmüş,S.ve Özdemir,S.(1995).Sınıf ve okul büyüklüğünün öğrenciler üzerindeki etkisi.EğitimYönetimi,2,261-271.
  • Özay Köse, E. (2014). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Öğrenci Ve Öğretmen-Öğretim Elemanı Tutumları(Erzurum Örneği).Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,22, 1-17.
  • Seçer, Z. Çeliköz, N.ve Kayılı, G.(2010). Okul öncesi öğretmenliği okul uygulamalarında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,7(1),128-152.
  • Sürmen, Y. G. (2011). Türk Milli Eǧitiminde Örgün Eǧitimin Yeri ve Okul Öncesi Eǧitim, Beykent Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Taşdere,A.(2014).Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literatureand Historyof Turkishor Turkic, 9(2), 1477-1497.
  • Ural,O ve Ramazan,O.(2007).Türkiye’deOkulÖncesiEğitiminDünüveBugünü.Ed:Prof.Dr.ServetÖzdemir, Prof. Dr. Hasan Bacanlı, Murat Sözer. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Sistemi Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Türk Eğitim Derneği, Ankara.
  • Yalçın,F.A.ve Yalçın,M.(2018).Okul Öncesi Öğretmenlerin Okul Öncesi Eğitimin Sorunlarıyla İlgili Görüşleri:Ağrı İli Örneği,İlköğretim Online, 17(1),367-383
  • Zayimoğlu Öztürk,F., Kaya,N.ve Durmaz,E.“Okul Öncesi Öǧretmenlerinin Görev Sürecinde Yaşadıkları Eǧitimsel Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Uluslararası Okul Öncesi Eǧitimi Kongresi, 68-94, 2014.
  • Zembat, R.(2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. güncel konular. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, S.27.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Buket Hayber

Yayımlanma Tarihi 10 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hayber, B. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Kurumlarında Yaşadıkları Sorunlar. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 16-25.