Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Olimpiyatların Ülkeye Kazandırdıkları

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 79, 05.10.2022

Öz

1894 yılında Fransız Baron Pierre de Coubertin tarafından kurulan Uluslararası Olimpiyat Komitesi sonrasında ilk Modern Olimpiyat Oyunları 1896 yılında Atina'da yapılmıştır. Coubertin, dört yılda bir yapılacak oyunlarda uluslararası kardeslik, kültürler arası iletişim ve geçişin sağlanması, insan hakları, barışa katkı ve eşitliğin esas alınmasını amaçlamıştır.
Ancak her şeyde olduğu gibi Olimpiyat Oyunları'nın gerçekleşmesinde de bir maliyet ve bunun karşılığında bir gelir elde edilmesi söz konusudur. Özellikle son zamanlarda ülkelerin uluslararası alanda prestij elde etmek ve kendilerini tanıtmak için hiç bir masraftan kacinmadıkları Olimpiyat Oyunları'nda masraflar çok yüksek rakamlara ulaşmıştır. Uluslararası Olimpiyat Komitesi tarafından istenilen saha, tesis ve alt yapı giderleri de bu masraflara eklenince az gelişmiş ülkelerin tamamı ve gelişmekte olan ülkelerin ise büyük çoğunluğu bu oyunlara ev sahipliği yapma şansını ortadan kaldırmıştır.
Bu çalışmanın amacı; Olimpiyat Oyunları'nın maliyetlerini ve ev sahibi şehirlerin/ülkelerin yapacakları akıllı planlamalarla nasıl kâra gecilebileceklerini örneklerle ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Alberts, H.C. (2009): Berlin’s Failed Bid to Host the 2000 Summer Olympic Games: Urban Development and the Improvement of Sports Facilities. International Journal of Urban and Regional Research, 33, 502–516.
  • Arnaud, P. (1998). Sport – a Means of National Representation. P. Arnaud, & J. Riordan içinde, Sport and International Politics – The Impact of Fascism and Communism on Sport. Londra: E & FN Spon.
  • Andreff W. (2008), Globalisation of the Sports Economy, Rivista di diritto ed Economia dello Sport, 4 (3), 13-32.
  • Baade, R. A. ve Matheson, V. A. (2016). Going for the gold: The economics of the olympics. Journal of Economic Perspectives, 30(2).
  • Coakley, J. (1986). Sport in Society: Issues and Controversies (3. b.). Missouri: Times Mirror/Mosby College.
  • Cook, R. ve Howell, R. L. (1990). Çev: İlhan Kocaer, Günay Yeşlldoruk. OLIMPIYATLAR VE TURIZM, Anatolia Dergisi, s. 23-24
  • Cornwell T B, Weeks C S and Roy D P (2005) Sponsorship-Linked Marketing: Opening The Black Box, Journal of Advertising, 34(2), 21-42.
  • Dönmez, E., Kaya, E. ve Yıldız, K. (2021). 21. Yüzyıl yaz olimpiyat oyunlarında teknoloji kullanımı üzerine bir inceleme. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 26-39.
  • Emcioğlu, Faruk; “Toplumun Pazarlamaya İhtiyacı Var mı?”, Pazarlama Dünyası, Yıl: 1, Sayı: 3, 1987, s. 19.
  • Fourie, J. (2014, Eylül). 2016 Yaz Olimpiyatları: Rio’nun marka heykeli övgüleri topladı. Yazılar(144). Kasım 2019 tarihinde gmk.org: http://gmk.org.tr/uploads/news/file-1458763539726812721.pdf adresinden alındı
  • Hoek, J. ve Gendall, P. (2002). Ambush Marketing: More Than Just a Commercial Irritant? Entertainment Law, 1, (2), Published by Frank Cass, London, 72-91.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Hakverdi Altuğ

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altuğ, H. (2022). Olimpiyatların Ülkeye Kazandırdıkları. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 67-79.