Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Bilimlerinde Okuyan Öğrencilerin Cinsiyetlerine Göre Sağlıklı Beslenme Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 2, 138 - 142, 05.10.2022

Öz

Bu araştırmanın amacı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Spor bilimleri fakültesinde eğitim gören öğrencilerin beslenme tutumlarının cinsiyetlerine göre incelenmesidir. Araştırmaya Burdur Mehmet Akif Ersoy üniversitesinde eğitim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor öğretmenlik bölümü ve spor yöneticiliği bölümü ve antrenörlük bölümlerinde eğitim gören 268 öğrenci (135 erkek, 133 kadın) katılmıştır. Spor bilimleri fakültesinde eğitim gören öğrencilerin beslenme tutumlarının incelenmesi konusunda hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarında cinsiyete göre bir farklılık olmadığı, cinsiyetin kadınlarda ve erkeklerde benzer alışkanlıklarla yapılmakta olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • 1. Gabra, M. (2001). IUNS in Twenty First Century on the Shoulders of the 20th Century Giant of Nutrition. In: Elmadfa, I., Anklam, E. andKonig, J. (Eds). Modern aspects of nutrition: Present knowledge and future perspectives: 15. Kasger medical and scientific publisher, Basel, Freiburg, paris, London, NewYork, Bangalore, Bangkok, Singapore, Tokyo and Sidney.
  • 2. Baysal, A. (2009). Beslenme, Hatipoğlu Yayınları, Ankara 100110.
  • 3. Bayrakdar, A. & Zorba, E. (2020). Egzersiz ve Beslenme. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • 4. Kinyua, L. W. (2013). Association of nutrition knowledge and attitude with dietary practices and nutritional status of female undergraduate students at tending university colleges within Nairobi metropolis (Doctoral dissertation, University of Nairobi).
  • 5. Kaya, Y. (2011). Lise öğrencilerinde görülen yeme bozuklukları ile özsaygı, beden imajı, benlik saygısı, beden memnuniyetsizliği ve kaygı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Başkent Üniversitesi.
  • 6. Tanrıöğen, Y. (2014). Okul öncesi dönemi çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların sosyal beceri ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Denizli.
  • 7. Glaser, B. G. Strauss, A. L. & Strutzel, E. (1968). The discovery of grounded theory; strategies for qualitative research. Nursing research, 17(4), 364.
  • 8. Simsek, K. Y. (2016). Quality perception of the 2012 world indoor athletics championships. Journal of Human Kinetics, 54(1), 181-194.
  • 9. Sakamaki, R. Toyama, K. Amamoto, R. Liu, C. J. & Shinfuku, N. (2005). Nutritionalknowledge, food habits and health attitude of Chines euniversity students a cross sectional study– Nutrition journal, 4(1), 1-5.
  • 10. Dion, J. Blackburn, M. E. Auclair, J. Laberge, L. Veillette, S. Gaudreault, M. &Touchette, É. (2015). Development and aetiology of body dissatisfaction in adolescent boys and girls. International journal of adolescence and youth, 20(2), 151-166.
  • 11. Mellin, A. E. Neumark-Sztainer, D. Story, M. Ireland, M. &Resnick, M. D. (2002). Unhealthybehaviorsandpsychosocialdifficultiesamongoverweightadolescents: the potential impact of familial factors. Journal of adolescent health, 31(2), 145-153.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Kaya

Bilgehan Pepe 0000-0001-7778-004X

Sinan Demirci

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, A., Pepe, B., & Demirci, S. (2022). Spor Bilimlerinde Okuyan Öğrencilerin Cinsiyetlerine Göre Sağlıklı Beslenme Tutumlarının İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 138-142.