Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde Öğretimsel Lider Olarak Okul Yöneticilerinin Velilerle İletişimi

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 100 - 105, 27.02.2023

Öz

Bu araştırmada okul öncesi eğitimde öğretimsel lider olarak okul yöneticilerinin verilerle iletişimini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseni ile yürütülen araştırmaya sekiz okul yöneticisi gönüllü olarak katılmıştır. Veriler yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda birinci soruda Eğitimin temel amaçları doğrultusunda ilköğretime hazırlamak; Milli ve manevi değerleri aşılamak, Bilişsel, sosyal, duyusal, motor ve dik gelişimlerini geliştirmek, Sosyalleşmelerini sağlamak, Hedef, ilgi ve becerilerini ölçmek, Araştırmaya sevk etmek, Problem çözebilme ve muhakeme yeteneği kazandırmak, ikinci soruda Görüşme/Toplantı, Gözlem, Teknolojik iletişim araçları, Anket, Dilek/Şikayet kutusu, üçüncü soruda, Bireysel görüşme/toplantı, Seminer, bülten, mektup, broşür vb., Diğer kurumlarla işbirliği, Ev ziyaretleri, İnternet sitesi, Portfolyo/gelişim dosyaları, dördüncü soruda Okul dışı etkinlikler, Kurum kültürü oluşturmak, Anketler/form, Personel toplantıları, Eğitim/seminer, Aile katılım etkinlikleri, beşinci soruda Veli toplantısı, Anketler, Seçim/oylama, Okul aile birliği toplantısı kodlarına ulaşılmıştır. Sonuç olarak okul yöneticilerinin velilerle iletişim kurmak için çeşitli yollar tercih ettiği ve velilerle iletişimlerinin iyi seviyede olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • 1. Aksoy, E., Işık, H. (2008). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Rolleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19: 235-249.
  • 2. Eren, E. (2001). Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. 5. Bs. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 3. Ergün, M. (1994). Eğitim Sosyolojisine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • 4. Güven, G., Azkeskin, E. (2018). Erken Çocukluk Eğitimi Ve Okul Öncesi Eğitim. Editör: İ. H. Diken. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • 5. Oğuzkan, Ş., Oral, G. (1992). Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: Oğul Matbaacılık.
  • 6. Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Yayınları.
  • 7. Zembat, R., Unutkan, Ö. P. (2001). Okulöncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 100 - 105, 27.02.2023

Öz

Kaynakça

  • 1. Aksoy, E., Işık, H. (2008). İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Rolleri. Sosyal Bilimler Dergisi, 19: 235-249.
  • 2. Eren, E. (2001). Yönetim ve Organizasyon: Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar. 5. Bs. İstanbul: Beta Yayınları.
  • 3. Ergün, M. (1994). Eğitim Sosyolojisine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • 4. Güven, G., Azkeskin, E. (2018). Erken Çocukluk Eğitimi Ve Okul Öncesi Eğitim. Editör: İ. H. Diken. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • 5. Oğuzkan, Ş., Oral, G. (1992). Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: Oğul Matbaacılık.
  • 6. Şişman, M. (2007). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Yayınları.
  • 7. Zembat, R., Unutkan, Ö. P. (2001). Okulöncesi Dönemde Çocuğun Sosyalleşmesinde Ailenin Yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Egzersiz ve Spor Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurcan Özçelik

Hüseyin Yıldız Bu kişi benim

İlyas Yozcu

Yayımlanma Tarihi 27 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özçelik, N., Yıldız, H., & Yozcu, İ. (2023). Okul Öncesi Eğitimde Öğretimsel Lider Olarak Okul Yöneticilerinin Velilerle İletişimi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 100-105.