Bu çalışmanın amacı, Fırat Üniversitesi’nde fakülte yöneticisi olarak çalışan dekanların bakış açısıyla Fırat Üniversitesi’nin diğer üniversitelerden farklılaşıp farklılaşmadığını, farklılaşma varsa hangi konularda farklılaştığını belirlemektir. Ayrıca, dekanların görev yapmış oldukları fakülte ve akademik alanlarının, belirtmiş oldukları görüşlerde etkili olup olmadığı da incelenecektir. Çalışmanın araştırma deseni olgu bilimdir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici analiz kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak derinlemesine görüşme kullanılmıştır. Görüşmeler Fırat Üniversitesi’nde görev yapan 15 dekan ve bir dekan yardımcısıyla 13.05.2019-24.05.2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda Fırat Üniversitesi’nin, “Köklü Üniversite; Kampüs Büyüklüğü-Fiziki Yeterlilik; Güçlü Akademik Kadro; Akademisyen İhracı; Coğrafi Konum; Ulaşım; Barınma; Mühendislik Eğitimi; Bölge Üniversitesi” olarak dokuz farklılaşma unsuruna sahip olduğu anlaşılmıştır. Türkiye’deki üniversitelerin farklılaşmasına yönelik üniversite yöneticilerinin algılarını inceleyen bir çalışma bulunmamaktadır. Ayrıca yöneticilerin algılarında, bağlı oldukları eğitim alanlarının etkili olup olmadığını inceleyen bir çalışma da bulunmamaktadır. Çalışmanın bu yönüyle literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |