Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 54 - 62, 30.11.2017

Öz

Dünyada petrolün aşırı kullanımı ile hava kirliliğine sebep olan egzoz emisyonları
artmaktadır. Bu nedenle dünyanın ekolojik dengesinde bozulmalar olmaktadır. Bitkisel
yağlardan üretilen biyodizel yakıtlar, çevreci ve yenilenebilir bir alternatif
yakıt olarak öne çıkmaktadır.  Biyodizel
yakıtlar, içeriğine ve üretim yöntemine bağlı olarak fosil kökenli dizel
yakıtlara göre farklı kimyasal yapıya ve yakıt özelliklerine sahiptirler. Bu
nedenle, her bir biyodizel yakıtın yanma karakteristiği de farklıdır.
Tutuşma gecikmesi, basınç artış hızı ve yanma
karakteristiğinin sebep olduğu titreşimler, motorlarda mekanik gürültüleri
oluşturur. Yanma işlemi süresince meydana gelen ani basınç farklılıkları ve
hareket halindeki motor parçalarının ivmelerinin değişimlerinden kaynaklı
atalet kuvvetleri içten yanmalı motorlarda titreşimlere neden olmaktadır.

Bu çalışmada farklı oranlardaki ayçiçeği yağı metil esteri ve standart
dizel yakıt karışımlarının, farklı devirlerde tek silindirli bir dizel motorun
silindir içi basıncına, çalışma titreşimine ve gürültüsüne olan etkileri
deneysel olarak incelenmiştir

Kaynakça

  • Taghizadeh-Alisaraei, A., Rezaei-Asl, A., (2016). The effect of added ethanol to diesel fuel on performance, vibration, combustion and knocking of a CI engine, Fuel, 185, 718–733.
  • Uludamar, E., Tosun, E., Aydın, K., (2016). Experimental and regression analysis of noise and vibration of a compression ignition engine fuelled with various biodiesels, Fuel,177, 326–333.
  • Taghizadeh-Alisaraei, A., Ghobadian, B., Tavakoli-Hashjin, T., Mohtasebi, S.S., Rezaei- Asl, A., Azadbakht, M., (2016). Characterization of engine’s combustionvibration using diesel and biodiesel fuel blends by time-frequency methods: a case study, Renew Energy, 95, 422–432.
  • Uludamar, E., Yildizhan,, S‚ Aydin, K., Ozcanli, M., (2016). Vibration, noise and exhaust emissions analyses of an unmodified compression ignition engine fuelled with low sulphur diesel and biodiesel blends with hydrogen addition, Int J Hydrogen Energy,41(11), 481- 490.
  • Sanjid, A., Masjuki, H.H., Kalam, M.A., Abedin, M.J., Ashrafur Rahman, S.M., (2014). Experimental investigation of mustard biodiesel blend properties, performance, exhaust emission and noise in an unmodified diesel engine, APCBEE Proc, 10, 149–153.
  • Sanjid, A., Masjuki, H.H., Kalam, M.A., Ashrafur Rahman, S.M., Abedin, M.J., Palash, S.M., (2014). Production of palm and jatropha based biodiesel and investigation of palmjatropha combined blend properties, performance, exhaust emission and noise in an unmodified diesel engine, J Cleaner Prod, 65, 295–303.
  • Redel-Macías, M.D., Pinzi, S., Leiva-Candia, D.E., Cubero-Atienza, A.J., Dorado, M.P., (2013). Influence of fatty acid unsaturation degree over exhaust and noise emissions through biodiesel combustion, Fuel,109, 248–255.
  • Shaikh, M.F., Umale, S., (2014). Noise and vibration analysis of diesel engine using diesel and jatropha biodiesel, Int J Eng Trends Technol, 104, 228–323.
  • Uludamar, E., Tosun, E., Aydın, K., (2016). Experimental and regression analysis of noise and vibration of a compression ignition engine fuelled with various biodiesels, Fuel, 177, 326–333.
  • Sarıdemir, S., (2013). The effect of dwell angle on vibration characteristics of camshaft bearing housings, Journal of Mechanical Science and Technology, 27(12), 3571-3577.
  • Sarıdemir, S., Saruhan, H., (2014). Experimental analysis of maximum valve lift effects in cam-follower system for internal combustion engines, Journal of Mechanical Science and Technology, 28(9), 3443-3448.
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 2, 54 - 62, 30.11.2017

Öz

Kaynakça

  • Taghizadeh-Alisaraei, A., Rezaei-Asl, A., (2016). The effect of added ethanol to diesel fuel on performance, vibration, combustion and knocking of a CI engine, Fuel, 185, 718–733.
  • Uludamar, E., Tosun, E., Aydın, K., (2016). Experimental and regression analysis of noise and vibration of a compression ignition engine fuelled with various biodiesels, Fuel,177, 326–333.
  • Taghizadeh-Alisaraei, A., Ghobadian, B., Tavakoli-Hashjin, T., Mohtasebi, S.S., Rezaei- Asl, A., Azadbakht, M., (2016). Characterization of engine’s combustionvibration using diesel and biodiesel fuel blends by time-frequency methods: a case study, Renew Energy, 95, 422–432.
  • Uludamar, E., Yildizhan,, S‚ Aydin, K., Ozcanli, M., (2016). Vibration, noise and exhaust emissions analyses of an unmodified compression ignition engine fuelled with low sulphur diesel and biodiesel blends with hydrogen addition, Int J Hydrogen Energy,41(11), 481- 490.
  • Sanjid, A., Masjuki, H.H., Kalam, M.A., Abedin, M.J., Ashrafur Rahman, S.M., (2014). Experimental investigation of mustard biodiesel blend properties, performance, exhaust emission and noise in an unmodified diesel engine, APCBEE Proc, 10, 149–153.
  • Sanjid, A., Masjuki, H.H., Kalam, M.A., Ashrafur Rahman, S.M., Abedin, M.J., Palash, S.M., (2014). Production of palm and jatropha based biodiesel and investigation of palmjatropha combined blend properties, performance, exhaust emission and noise in an unmodified diesel engine, J Cleaner Prod, 65, 295–303.
  • Redel-Macías, M.D., Pinzi, S., Leiva-Candia, D.E., Cubero-Atienza, A.J., Dorado, M.P., (2013). Influence of fatty acid unsaturation degree over exhaust and noise emissions through biodiesel combustion, Fuel,109, 248–255.
  • Shaikh, M.F., Umale, S., (2014). Noise and vibration analysis of diesel engine using diesel and jatropha biodiesel, Int J Eng Trends Technol, 104, 228–323.
  • Uludamar, E., Tosun, E., Aydın, K., (2016). Experimental and regression analysis of noise and vibration of a compression ignition engine fuelled with various biodiesels, Fuel, 177, 326–333.
  • Sarıdemir, S., (2013). The effect of dwell angle on vibration characteristics of camshaft bearing housings, Journal of Mechanical Science and Technology, 27(12), 3571-3577.
  • Sarıdemir, S., Saruhan, H., (2014). Experimental analysis of maximum valve lift effects in cam-follower system for internal combustion engines, Journal of Mechanical Science and Technology, 28(9), 3443-3448.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suat Sarıdemir

Sevda Mert

Şenol Mert

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarıdemir, S., Mert, S., & Mert, Ş. (2017). AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(2), 54-62.
AMA Sarıdemir S, Mert S, Mert Ş. AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. Kasım 2017;6(2):54-62.
Chicago Sarıdemir, Suat, Sevda Mert, ve Şenol Mert. “AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, sy. 2 (Kasım 2017): 54-62.
EndNote Sarıdemir S, Mert S, Mert Ş (01 Kasım 2017) AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 2 54–62.
IEEE S. Sarıdemir, S. Mert, ve Ş. Mert, “AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 2, ss. 54–62, 2017.
ISNAD Sarıdemir, Suat vd. “AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/2 (Kasım 2017), 54-62.
JAMA Sarıdemir S, Mert S, Mert Ş. AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:54–62.
MLA Sarıdemir, Suat vd. “AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 2, 2017, ss. 54-62.
Vancouver Sarıdemir S, Mert S, Mert Ş. AYÇİÇEĞİ METİL ESTERİ -DİZEL YAKIT KARIŞIMLARININ MOTOR TİTREŞİMİNE VE GÜRÜLTÜSÜNE OLAN ETKİSİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(2):54-62.